نماد آخرین خبر

شورای شهر اصفهان در انتظار پاسخ‌های شهردار

منبع
ايرنا
بروزرسانی
شورای شهر اصفهان در انتظار پاسخ‌های شهردار

ایرنا/ پس از اعلام وصول پنج سوال یکی از اعضای شورای شهر در جلسه علنی گذشته این شورا، باید دید که آیا در صحن علنی امروز پاسخ های شهردار اصفهان را خواهیم شنید؟

یکشنبه ۲ هفته قبل بود که در اواخر صد و چهل و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان بحث سوال از شهردار توسط سخنگوی شورا مطرح شد.
گرچه به سوالات علی صالحی در جلسه ۲۸ مرداد شورا پرداخته نشد، اما پنج سوال وی بعد از جلسه در اختیار رسانه ها قرار گرفت.
در متن نامه طرح سوال از شهردار اصفهان، این سوالات آمده بود:
۱- دلیل کاهش پرداختی کارکنان حجمی و بعضا شرکتی شهرداری در قراردادهای جدید با شرکت‌های برنده مناقصه چیست و چرا با گذشت ۲ ماه هنوز برای آن تدبیر نشده است؟
۲- چرا با وجود تعطیلی بیش از یک ماهه برخی از پروژه‌های عمرانی شهرداری به دلیل نیاز پیمانکاران به سیمان، موضوع تدبیر نشده و در جلسات مشترک توسط جنابعالی به شورای اسلامی شهر گزارش نشده است؟
۳- در یکسال اخیر میزان دریافتی اعضای هیات مدیره، روسا و مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری چه مبلغی بوده و چرا در برخی موارد از سقف مصوب بیشتر پرداخت شده است؟ در شیوه اداره شرکت‌ها و سازمان‌ها و متولی تصمیم‌گیری در این باره ابهاماتی وجود دارد که لازم است گزارش مشروحی درباره عضویت و میزان حضور اعضای هیات مدیره‌ها، لیست قراردادها، تطبیق قانونی انتصابات و تغییرات منابع انسانی و مقایسه چهار ساله عملکرد مالی و عملیاتی آن‌ها ارائه شود.
۴- چرا با وجود پاسخ شهردار محترم در مورخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ به شماره ۰۲/۹۲۹/س به یکی از سه پرسش مورخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ اینجانب در رابطه با معضلات انعقاد قرارداد یکماهه با کارگران توسط شرکت‌های پیمانکاری تحت قرارداد با شهرداری و تصریح ایشان به اصلاح این رویه و ارتقای زمان قرارداد حداقل به ۳ ماه این موضوع در مناقصه سال جاری لحاظ و تدبیر نشده است؟
۵- دلیل عدم ارتقای وضعیت سهام شهرداری در بازار سرمایه و در نتیجه کاهش ارزش سهام برخی شرکت‌ها (بیش از روند عمومی بازار) در یکسال اخیر علی‌رغم عملکرد مثبت سال گذشته چه بوده است؟
طبق ماده ۸۳ قانون تشکیلات و وظایف شوراهای اسلامی شهر چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند ابتدا توسط رییس شورا موارد را به صورت روشن به شهردار تذکر خواهند داد، در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر، موضوع به صورت سوال مطرح می‌شود که در این صورت رییس شورا سوال را کتباً به شهردار اطلاع خواهد داد و حداکثر ظرف ۱۰ روز پس از ابلاغ، شهردار موظف به حضور در جلسه عادی یا فوق‌العاده شورا و پاسخ به سوال است.
براساس کسب اطلاع خبرنگار ایرنا، سوالات عضو شورای شهر اصفهان در تاریخ یکم شهریور به صورت رسمی به شهردار ابلاغ شده است و این یعنی با احتساب روزهای تعطیلی، شهردار اصفهان تا سه‌شنبه هفته جاری مهلت دارد تا پاسخ های خود را به شورای شهر ارایه کند.
حال باید دید که در جلسه علنی امروز به این موضوع پرداخته می شود یا باید منتظر جلسه فوق العاده روز سه شنبه باشیم؟ شاید هم اصلا قرار نیست پاسخی از طرف علی قاسم زاده به شورای شهر ارسال شود.
به گزارش ایرنا، علی قاسم زاده شهردار کلان‌شهر اصفهان در تاریخ چهار شهریور ۱۴۰۰ با رأی اعضای شورای ششم شهر اصفهان به عنوان شهردار اصفهان انتخاب شد و در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ با حکم وزیر کشور به‌طور رسمی به عنوان شهردار شهر اصفهان منصوب شد.

آخرین خبر اصفهان در اینستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today