نماد آخرین خبر

استاندار مازندران: واردات برنج خارجی فقط جو روانی است

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
استاندار مازندران: واردات برنج خارجی فقط جو روانی است

باشگاه خبرنگاران/ استاندار مازندران گفت: با وجود اینکه برنج خارجی طبق مصوبات وارد نشده است، اما جو روانی واردات، بازار برنج و جامعه کشاورزی استان را با چالش مواجه کرد.

یوسف نوری، استاندار مازندران روز یکشنبه در جلسه شورای سیاستگذاری توسعه بخش کشاورزی مازندران اظهار کرد: جو روانی واردات برنج خارجی در صدد جلوه دادن بی رونقی بازار برنج داخلی است.
او افزود: برای حل مشکل برنج کاران امسال علاوه بر حذف ارز ترجیحی، واردات این محصول بر اساس سرانه منطقی مصرف در دستور کار قرار گرفته است.
نوری گفت: امسال با حمایت دولت در تامین سرمایه، با ورود سازمان اتکا و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، وضعیت بازار عرضه و تقاضای برنج تا حدودی ساماندهی شد در غیر این صورت وضعیت بازار برنج اسفبار می‌شده است.
استاندار مازندران افزود: کشاورزی مازندران باید اقتصادی شود تا فرزندان کشاورزان به فعالیت پدرانشان ادامه بدهند.
برنجکاری یکی از مهم‌ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون ۶۰۰ هزارتن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود.
نوری در بخش دیگری با ذکر این نکته که سرمایه‌گذاری خرد در مازندران زیاد وجود دارد، اما به نیاز اساسی به ویژه بخش کشاورزی استان اهتمام نشده است، ادامه داد: طرح‌های سرمایه‌گذاری کوچک زیادی با هدف تغییر کاربری زمین در استان وجود دارد که آن محصول دارای مجوز، تولید نمی‌شود ولی زمین آن با تغییر کاربری به وضعیت دیگری تبدیل شده است.
او افزود: تدوین نقشه راه در تولید محصولات کشاورزی استان وجود ندارد، نمونه بارز این که هنوز بذر‌های استاندارد در محصولات کشاورزی تولید نشده است.
نوری گفت: بسته زنجیره تولیدات محصولات کشاورزی مازندران باید تدوین شود.

آخرین خبر مازندران در اینستاگرام :
https://instagram.com/mazandaran_today