نماد آخرین خبر

خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری به ۶۵ هزار تن رسید

منبع
ايسنا
بروزرسانی
خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری به ۶۵ هزار تن رسید

ایسنا/ مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: میزان خرید تضمینی گندم به ۶۵ هزار تن رسیده است که پیش‌بینی می‌شود این میزان به ۶۸ هزار تن برسد.

یزدان یگانگی با بیان اینکه تاکنون میزان خرید تضمینی گندم به ۶۵ هزار تن رسیده است، اظهار کرد: این مقدار خرید در سامانه ثبت شده و مقداری نیز هنوز در سامانه ثبت نشده که پیش‌بینی می‌شود این میزان به ۶۸ هزار تن برسد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه براساس دستورالعمل‌ جهاد کشاورزی مراکز خرید گندم تا ۱۵ شهریور تعطیل می‌شود، تصریح کرد: تنها سیلوی شهید استکی تا پایان شهریورماه فعال است و گندم را از کشاورزان خریداری می‌کند.

وی در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان، گفت: طبق سخنان وزیر جهاد کشاورزی و مقامات کشوری، مقرر شده کشاورزانی که تا پایان مردادماه گندم خود را تحویل و اسناد را به بانک ارائه داده‌اند، مطالباتشان تسویه شود.

یگانگی با بیان اینکه امید می‌رود عمده مطالبات کشاورزان چهارمحال و بختیاری نیز طی هفته جاری پرداخت شود، گفت: تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان استان پرداخت شده که این میزان تنها ۱۰ درصد از کل مطالبات کشاورزان (۱۰۰۰ میلیارد تومان) است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مطالبات کشاورزان به صورت متمرکز پرداخت می‌شود، تصریح کرد: پرداخت مطالبات کشاورزان کشوری است و تنها اقدام استان‌ ارجاع اسناد خرید از کشاورزان به بانک است تا جمع‌بندی صورت گرفته و به حساب کشاورزان واریز شود.

وی با بیان اینکه براساس مصوباتی که صورت گرفته طی هفته جاری بخش زیادی از مطالبات پرداخت می‌شود، گفت: از تمام کشاورزانی که گواهی تایید در سامانه بهره‌مندی داشته و توسط سازمان جهاد کشاورزی تایید شدند، گندم به ازای هر کیلوگرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری خرید تضمینی گندم بیش از ۴۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، افزود: این میزان خرید تضمینی بوده که در سامانه ثبت شده و قطعا به بالای ۵۰ درصد خواهد رسید.

یگانگی با اشاره به اینکه تلاش شده گندم با کیفیت از کشاورزان خریداری شود، توضیح داد: استان نیازمند خرید گندم از استان‌های فارس، خوزستان و... است چراکه اختلات گندم‌های وارداتی با گندم استان موجب بالا رفتن کیفیت گندم می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه میزان مصرف گندم  استان در سال ۱۲۰ هزار تن است، گفت: تنها ۵۰ درصد نیاز مردم استان به گندم از داخل استان تامین می‌شود و باید مابقی نیاز از استان‌های دیگر یا خارج از کشور وارد شود.

آخرین خبر چهارمحال و بختیاری در اینستاگرام :
https://instagram.com/Shahrekordtoday

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره