نماد آخرین خبر

دستور فوری بخشدار قشم برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد

منبع
فارس
بروزرسانی
دستور فوری بخشدار قشم برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد

فارس/ بخشدار مرکزی شهرستان قشم طی بخشنامه‌ای به شهرداران شهرهای رمکان، درگهان و لافت و دهیاران روستاهای این بخش دستور داد تا هر چه سریعتر نسبت به جمع آوری سگهای ولگرد اقدام کنند.

در بخشنامه صادر شده از سوی مهندس وحید جابری خطاب به شهرداران شهرهای رمکان، درگهان، لافت و دهیاران روستاهای این بخش با اشاره به خطرات سگهای ولگرد برای شهروندان، آمده است: با توجه به نگرانی شهروندان از حضور سگهای ولگرد در مناطق مختلف و به منظور جلوگیری از انتقال بیماری از حیوانات به انسان، تهدید علیه بهداشت عمومی و حفظ سیما و منظر شهری، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مکلف هستند نسبت به اجرای دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد اقدام لازم را انجام دهد.

در نامه تاکید شده است: بر اساس مفاد بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، جمع آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض، مزاحم و ولگرد از وظایف شهرداری در شهرها و استناد به بند ۳۱ ماده ۱۰ اساسنامه تشکیلات سازمان دهیاری ها از وظایف این ارگان در روستاها می باشد.

در بخشنامه مذکور با تاکید بر اعلام نتایج اجرای این طرح تا پایان شهریورماه به بخشداری بخش مرکزی شهرستان قشم، آمده است: هرگونه قصور و کوتاهی در این زمینه متوجه ارگانهای مسوول خواهد بود و مطابق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

آخرین خبر هرمزگان در اینستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today