نماد آخرین خبر

جزئیات تخریب دوباره جنگل الیمالات مازندران

منبع
ايرنا
بروزرسانی
جزئیات تخریب دوباره جنگل الیمالات مازندران

ایرنا/ سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران گفت: اقدام مجدد سرمایه‌گذار منطقه گردشگری سد الیمالات به تخریب بخشی از عرصه‌های منابع طبیعی برای استقرار سازه‌های پیش‌ساخته که روز ۱۰ شهریور انجام شد و در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت، با ورود به هنگام نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی متوقف شد.

از ظهر امروز -یکشنبه- خبر و تصاویری در برخی صفحه‌های اجتماعی و کانال‌های خبری و چند پایگاه خبری منتشر شده که از دست به کار شدن مجدد سرمایه‌گذار منطقه گردشگری الیمالات برای اجرای برنامه‌های مد نظرش در عرصه‌های تخریب شده منابع طبیعی حکایت دارد.
شنیده‌ها و برخی تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که سازه‌های فلزی در بخشی از عرصه‌ خارج از محدوده سد الیمالات که پیش‌تر توسط سرمایه‌گذار تخریب شده بود مشاهده می‌شود. پیگیری صحت این ماجرا از سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری نشان می‌دهد که خبرهای منتشر شده صحت دارد، اما از اقدام سرمایه‌گذار بلافاصله پس از دریافت گزارش جلوگیری شد.
موسی مقیمی‌مهر، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران اظهار کرد: روز شنبه -۱۰ شهریور- بلافاصله پس از دریافت گزارش مبنی بر آغاز به کار سرمایه‌گذار منطقه گردشگری الیمالات در عرصه‌های خارج از محدوده سد یگان حفاظت منابع طبیعی استان و شهرستان به منطقه اعزام شدند و خودم هم با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع در منطقه حضور یافتم.
وی افزود: حدود ۸۰ متر مربع را برای استقرار سازه‌های پیش‌ساخته در ورودی مجموعه تخریب کرده بودند که با ورود نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی از ادامه فعالیت جلوگیری و سازه‌های وارد شده به محوطه نیز خارج شد.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری تصریح کرد: همکاران ما اجازه تکرار تخلف در این عرصه را نمی‌دهند و هر گونه دخل و تصرف در عرصه‌های تحت مدیریت منابع طبیعی ممنوع است و این اداره کل با جدیت مقابل تخلفات اینچنینی می‌ایستد.

آخرین خبر مازندران در اینستاگرام :
https://instagram.com/mazandaran_today