نماد آخرین خبر

کمبود برخی داروها در البرز

منبع
تسنيم
بروزرسانی
کمبود برخی داروها در البرز

تسنیم/ داروی التهاب چشم و بینی نفازولین به عنوان یکی از داروهای پرمصرف در استان البرز به شدت کمیاب شده است

اسپری، قطره چشمی و قطره بینی نفازولین به عنوان یکی از پر‌مصرف‌ترین دارو‌های این فصل در استان البرز به شدت کمیاب شده است؛ مصرف‌کنندگان نفازولین کمیابی این دارو را از ابتدای سال عنوان کرده و ‌می‌گویند که با مراجعه به هر داروخانه‌ای در کرج با جمله "نداریم" مواجه می‌شوند.

یکی از داروخانه‌داران شهر کرج در این باره گفت: تقریبا از اسفند ماه سال گذشته محصولات نفازولین بینی و چشم به شدت کمیاب شده و در استان البرز این محصول به عنوان کسری دارویی اعلام می‌شود.

به گفته دکتر ساناز صالحی متخصص گوش و حلق و بینی، اسپری نفازولین از جمله داروهای پرمصرفی است که بسیاری از شهروندان حتی بدون نسخه پزشک هم از این دارو استفاده کرده و به دلیل ترکیباتی که این دارو دارد، به رفع سریع التهاب چشمی و بینی منجر می‌شود.

وی افزود: نفازولین را به عنوان قطره و اسپری بینی و چشم برای تسکین آبریزش بینی و چشم و همچنین درمان آلرژی می‌شناسیم.

صالحی ادامه داد: نفازولین یک داروی سریع‌الاثر مقلد سیستم سمپاتیک است که از طریق منقبض کردن عروق کوچک چشم و بینی باعث کاهش احتقان و گرفتگی می‌شود.

اسپری و قطره نفازولین، ضد احتقان است که برای تسکین موقتی قرمزی و خارش چشم و بینی به دلیل سرماخوردگی، آلرژی یا تحریکات محیطی (مثل شنا، دود، استفاده از لنزهای تماسی) استفاده می‌شود.

آخرین خبر اردبیل در اینستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today