نماد آخرین خبر

۲۱ مددجوی میاندوآبی با نصب پنل‌های خورشیدی خودکفا شدند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۲۱ مددجوی میاندوآبی با نصب پنل‌های خورشیدی خودکفا شدند

ایرنا/ رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب گفت: امسال ۲۱ خانوار تحت پوشش این نهاد با نصب پنل‌های خورشیدی صاحب درآمد ثابت و خودکفا شدند.

سرمست چوپان نژاد، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب اظهار کرد: راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی و تولید برق از این طریق و فروش آن از برنامه‌های این نهاد برای ایجاد درآمد پایدار بین مددجویان زیرپوشش است.
وی با بیان اینکه برای هرکدام از این طرح‌ها یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اعطا شده است، اضافه کرد: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا شده است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب با اشاره به اینکه طبق اعلام کارشناسان و مسوولان امر حداقل درآمد این طرح ماهیانه ۷۰ میلیون ریال است، اظهار کرد: در قالب این طرح هر پنل خورشیدی که ظرفیت تولید پنج کیلووات ساعت برق دارد به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد واگذار شده و اداره برق نیز به مدت ۲۰ سال برق تولیدی را به صورت تضمینی از آنها خریداری می‌کند.
چوپان نژاد گفت: تولید و استفاده از انرژی پاک، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و تامین معیشت خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را از جمله مزیت‌های اجرای طرح واگذاری پنل‌های خورشیدی به مددجویان برشمرد.
 
  
  

آخرین خبر آذربایجان غربی در اینستاگرام :
https://instagram.com/wazerbaijan_today