نماد آخرین خبر

افزایش غیرعادی سوختگی‌های ناشی از نشست گاز در شیراز

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
افزایش غیرعادی سوختگی‌های ناشی از نشست گاز در شیراز

صدا و سیما/ فلوشیپ جراحی سوختگی بیمارستان امیر المومنین گفت: در یک هفته اخیر ۳ سانحه انفجار منزل ناشی از نشت گاز ثبت شده و مصدومان آن به این بیمارستان منتقل شده اند.

دکتر کشاورزی، فلوشیپ جراحی سوختگی بیمارستان امیر المومنین اظهار کرد: در سال‌های متمادی این آمار در طول یک سال عادی بود، اما در یک هفته اخیر پذیرش ۱۲ مصدوم سوختگی ناشی از انفجار که ۵ نفر از آنها جان خود را از دست دادند، غیر عادی و نیازمند بررسی است.
کشاورزی افزود: نکته قابل تامل در این سه حادثه، استشمام نشدن بوی گاز توسط آسیب دیدگان اخیر و از طرفی رخ دادن حجم زیادی از انفجار ناشی از نشت گاز، آن هم در فصل گرم سال است که هنوز وسایل گرمایشی گازسوز مورد استفاده قرار نگرفته است.
وی با اشاره به اینکه تلفات ناشی از انفجار‌های نشت گاز نسبت به سوختگی‌های معمولی بالاتر است افزود: در سه حادثه اخیر از ۱۲ مصدوم ۵ نفر جان باخته و یک نفر در وضعیت وخیم قرار دارد و بقیه بعضا با سوختگی بالای ۷۰ درصد بستری هستند.
بیمارستان سوانح سوختگی امیرالمومنین شیراز بزرگ‌ترین مرکز سوختگی جنوب کشور است که ماهیانه به طور متوسط ۱۰۰ مصدوم سوختگی را برای بستری پذیرش می‌کند.

آخرین خبر فارس در اینستاگرام :
https://instagram.com/fars.online