نماد آخرین خبر

روز سوم اعتصاب در کارخانه بارز کرمان؛ درخواست کارگران چیست؟

منبع
فارس
بروزرسانی
روز سوم اعتصاب در کارخانه بارز کرمان؛ درخواست کارگران چیست؟

فارس/ کارگران کارخانه بارز کرمان در حالی اعتصاب‌شان وارد روز سوم شده که بیشترین درخواست آنها حقوق و مزایای ناچیز و گرفتن مالیات زیاد از کارگران است.

مجموعه بزرگ لاستیک بارز کرمان این روزها کانون توجه محافل خبری رسمی و غیر رسمی است.

کارخانه‌ای با بیش از ۴ هزار نیرو، حدود یک هفته نیمه تعطیل است، از طرفی کمبود مواد اولیه به گوش کارکنان رسیده و از طرفی هم کارگران آن مجموعه برای گرفتن برخی مزایا و البته بعضی کم‌توجهی‌ها دست به اعتصاب زده‌اند، اتفاقی که تاکنون ۳ روز ادامه داشته است.

یکی از این کارگران اظهار داشت: وزارت کار و رییس شرکت تامین اجتماعی به‌عنوان مالک این مجموعه صدای ما را بشنوند و جهت رفع مشکلات اینجا گام‌های اساسی بردارند.

یکی دیگر از کارگران این مجموعه نیز از دستمزد پایین و حقوق کم گلایه داشت و گفت: سختی کار در کارخانه بارز خیلی زیاد است.

وی اضافه کرد: از طرفی رشد ۱۲ درصدی تولید نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد که کارگران از جان و دل مایه گذاشته‌اند اما چیزی دست‌شان را نگرفته و در زندگی‌شان مانده‌‍اند. علاوه بر این مالیات زیادی هم از حقوق ماهیانه‌مان کسر می‌شود.

یکی دیگر از کارگران این کارخانه نیز از پایین بودن پایه گروهی افراد با سابقه که مدت زیادی بجای استخدام در کارخانه، به‌صورت شرکتی و پیمانکاری در مجموعه کار می‌کردند گلایه کرد.

یکی دیگر از کارگران کارخانه بارز نیز به هزینه بعد مسافت با توجه به فاصله ۳۰ کیلومتری از نزدیکترین محل سکونت پرداخت و گفت: کارگران باید حداقل یک ساعت برای زمان رفت‌وآمد بگذارند.

یکی دیگر از کارگران نیز کمبود دریافتی ماهیانه را یکی از معضلات کارگران دانست و با تاکید بر اینکه مستاجری خانواده‌مان را آزار می‌دهد، تصریح کرد: تمامی شرکت‌ها و ارگان‌ها برای کارگران‌شان مسکن می‌سازند، اما بارز این کار را نکرده است.‎

یکی دیگر از کارگران کارخانه نیز خواستار ایجاد یک شرکت تعاونی مناسب شد و ابراز داشت: شرکت تعاونی کنونی مناسب ۴ هزار نیروی این کارخانه نیست.

بر اساس این گزارش، کارگران کارخانه بارز کرمان در حالی اعتصاب‌شان وارد روز سوم شده که بیشترین درخواست آنها حقوق و مزایای ناچیز و گرفتن مالیات زیاد از کارگران است.

آخرین خبر کرمان در اینستاگرام :
Instagram.com/kerman__akhbar