نماد آخرین خبر

وقتی ‌شغل‌ پدر برای فوتبالیست‌شدن فرزند مهم می‌شود!

منبع
ايسنا
بروزرسانی
وقتی ‌شغل‌ پدر برای فوتبالیست‌شدن فرزند مهم می‌شود!

ایسنا/ یک مربی فوتبال پایه می‌گوید: گاها مشاهده می‌شود این مربیان بیش از آنکه استعداد و توانایی بازیکنان را ببینند، به پول، شغل و موقعیت اجتماعی والدین آن‌ها در جامعه توجه می‌کنند که چگونه می‌توانند از آن‌ها برای نیل به منافع و اهداف خود بهره بگیرند و در این بین نیز استعداد بازیکن توانمند نادیده گرفته می‌شود. 

محسن بابادی، مربی فوتبال پایه اظهار کرد: یکی از مهم ترین معضلات فوتبال خصوصا در رده‌های پایه، زیرپا گذاشتن اصول اخلاقی و حرفه‌ای ورزش توسط برخی مربیان است. آن‌هایی که باید الگو و مظهر عدالت، اخلاق، اعتماد، راستگویی و...نزد بازیکنان و مردم باشند، گاها به دلایل مختلف باعث می‌شوند خسارت‌های جبران ناپذیری به بازیکنان مستعد و پیکره ورزش وارد شود.

‌این کارشناس ورزشی عنوان کرد: متاسفانه مشاهده می‌کنیم تیم‌های چنین مربیانی با حداقل بازیکنان باکیفیت بسته و مابقی لیست‌شان را از بازیکنان سفارشی و بدون کارایی لازم پر می‌کنند. در حقیقت شیوه این مربیان مُهر بطلان بر آرزوهای کودک یا نوجوانی است که شب و روز را به عشق پیشرفت در فوتبال با رویاپردازی سپری کرده‌اند اما چون پدرش جایگاه اجتماعی و مالی مناسبی ندارد، نادیده گرفته می‌شود. البته تاکید می‌کنم گاها چنین مواردی دیده می‌شود اما در هر صورت نیاز به بررسی و نظارت بیشتر از سوی مسئولان هیات فوتبال و باشگاه‌ها است.

او تاکید کرد: نباید به هر قیمتی اجازه داده شود که استعدادها قربانی شوند و مربیان نیز نباید هیچ گاه وجدان کاری خود را فدای منافع و سوءاستفاده‌های شخصی کنند.

آخرین خبر خوزستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan.today

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره