نماد آخرین خبر

تنش در شورای شهر قلعه‌رئیسی؛ من باید رئیس شوم!

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تنش در شورای شهر قلعه‌رئیسی؛ من باید رئیس شوم!

ایرنا/ برخی رسانه های محلی و شبکه های اجتماعی ازایجاد تنش و درگیری فیزیکی در جلسه شورای شهر قلعه رئیسی از توابع شهرستان کهگیلویه خبر داده اند.

این موضوع بازتاب وسیعی در فضای مجازی داشت که یکی از اعضا در این راستا توضیح داد که درگیری فیزیکی بین اعضا رخ نداد اما یک عضو شورا که همواره مدعی رئیس شدن است این بار هم خواستار تحقق این خواسته بود که باز هم با مقاومت ومخالفت دیگر اعضا مواجه شد.
قلعه رئیسی یکی از شهرهای قدیمی استان کهگیلویه و بویراحمد با قدمتی هزار و پانصد ساله در بخش چاروسا است اما سالهاست این شهرستان محروم پسوند کم برخورداری و سرزمین رنج ها و گنج ها را با خود به یدک می کشد.
قلعه رئیسی در فاصله ۷۰ کیلومتری از شهرستان کهگیلویه قرار دارد. فاصله قلعه رئیسی با شهر یاسوج حدود ۲۸۵ کیلومتر است. این شهر مرکز بخش ۲۳ هزار نفری چاروسا بیش از ۶ هزار نفر جمعیت دارد.
در این جلسه قرار بود هیئت رئیسه و رئیس جدید شورای شهر که پنج عضو دارد، انتخاب شود اما اعضای شورای شهر به تفاهم نرسیدند و برخی رسانه ها از درگیری فیزکی میان اعضا خبر می دهند.
حتی «فرشاد کیانی»، یکی از اعضای شورای شهر قلعه رئیسی ضمن تائید درگیری فیزیکی در جلسه شورای شهر به رسانه ها اعلام کرده، در جلسه روز گذشته شورای شهر بحث در خصوص انتخاب هیئت رئیسه و عملکرد و مشکلات شهرداری رخ داد که منجر به درگیری فیزیکی و زد و خورد شد و جلسه شورا نیمه تمام پایان یافت.
بررسی های خبرنگار نشان می دهد این شورا پنج عضو دارد که ۲ عضو آن از جمله کیانی و اورنگ بیشتر مواقع نام شان در لیست حضور و غیاب ثبت نمی شود و حاضر نمی شوند و به گونه ای سه نفر در یک طرف و دو نفر دیگر آن در یک سمت قرار دارند.
مجید اطمینان یکی از اعضای شورای شهر قلعه رئیسی اظهار کرد: هیچ گونه درگیری فیزیکی در جلسه نبوده است و تنها به دلیل به تفاهم نرسیدن اعضا بر روی موضوع هیات رئیسه نشست نیمه تمام ماند.
وی از رسانه ها خواست از دامن زدن به حاشیه ها خودداری کنند زیرا هیچگونه درگیری فیزیکی در نشست رخ نداده است.
داریوش فاطمیان یکی دیگر از اعضای شورای شهر قلعه رئیسی ادامه داد: تاکنون پنج جلسه برای انتخاب رئیس شورای شهر قلعه رئیسی تشکیل شده اما ۲ عضو در سه جلسه شرکت نکردند و ۲ جلسه دیگر هم حضور هم داشتند اما از نوشتن اسم خود را در دفتر حضور و غیاب و مابقی صورت جلسات خودداری کردند.
وی ادامه داد: هیچگونه درگیری فیزیکی نبود فقط بحث لفظی بر سر ایرادها همچون مشکلات داخلی و انتخاب رئیس شورا وجود داشت و به خوبی جلسه پایان یافت.
این عضو تاکید کرد: بحث اصلی انتخاب هیات رئیسه بود که در جلسه دیروز برخی از اعضا خواستند با گرایش قومی و قبیله ای منصب را صاحب شوند در صورتی که قانون این اجازه را نمی دهد و مقررات شورای شهر انتخاب هیات رئیسه وشهردار و سایر موارد بر اساس رای حداکثری است.
فاطمیان ادامه داد: یکی از اعضا اصرار بر رئیس شدن در این شورا را داشت که با مخالفت مابقی اعضا مواجه شد.
 
 

آخرین خبر کهگیلویه و بویراحمد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yasuj_today