نماد آخرین خبر

فاز نخست موزه دفاع مقدس قزوین افتتاح می‌شود

منبع
ايسنا
بروزرسانی
فاز نخست موزه دفاع مقدس قزوین افتتاح می‌شود

ایسنا/ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: هم‌زمان با آغاز هفته دفاع مقدس، فاز نخست موزه دفاع مقدس و مقاومت با یک هزار میلیارد ریال اعتبار افتتاح می‌شود.

سرهنگ پاسدار محمد امیر مقدم،مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین اظهار کرد: ضرورت تبیین فرهنگ دفاع مقدس بر هیچ‌کس پوشیده نیست، روزگاری کشور مورد تجاوز کشور عراق قرار گرفت و هدف تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

وی بابیان اینکه در اوایل جنگ تحمیلی، تحلیل‌های سیاست‌مداران بر این بود که بالغ‌بر یک ماه نظام جمهوری اسلامی شکست خواهد خورد، افزود: با ایثار و جهاد رزمندگان این موضوع برعکس شد و در کمتر از ۳۰ روز ماشین جنگی صدام در خرمشهر متوقف شد و حرکت نکرد و درنهایت طی حملات متعددی که عراقی‌ها با کمک کشورهای غربی داشتند، توانستند تنها یک درصد از خاک ایران را اشغال کنند. 

وی بابیان اینکه این روزها مقارن با سالروز عملیات ثامن‌الائمه و شکست حصر آبادان است، گفت: رزمندگان نظام مقدس جمهوری اسلامی طی ۴ عملیات بزرگ توانستند، آن‌یک درصد از اشغال خاک ایران را پس بگیرند.

امیری مقدم خاطرنشان کرد: پس از پیروزی عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر قهرمان، هدف اصلی جنگ تغییر پیدا کرد و بحث تعقیب و تنبیه متجاوز مورد هدف قرار گرفت که عملیات‌های والفجر و رمضان گواه این سخن است.

آخرین خبر قزوین در اینستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today