نماد آخرین خبر

حضور ‌پررنگ پلیس ‌در مسیر تردد دانش‌آموزان ‌سمنانی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
حضور ‌پررنگ پلیس ‌در مسیر تردد دانش‌آموزان ‌سمنانی

ایسنا/ فرمانده انتظامی استان از حضور پررنگ پلیس در سطح جامعه و گشت های محسوس و نامحسوس پلیس در مسیر تردد دانش آموزان خبر داد و گفت: تمهیدات ترافیکی و انتظامی ویژه بازگشایی مدارس با حضور هدفمند پلیس در سراسر استان اجرا می شود. 

سردار جلیل موقوفه‌ئی، فرمانده انتظامی استان در جلسه تامین نظم و امنیت فرماندهی انتظامی استان که با حضور مدیران ارشد انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: بدون شک نقش مدرسه و دانشگاه در برقراری امنیت نهادینه سازی قانون گرایی ضابطه مندی و مقابله با معضلات و آسیب های اجتماعی بسیار مهم و اساسی است.

وی با اعلام اینکه انسجام و تعامل بین پلیس، مدرسه و دانشگاه چشم اندازی روشن و افقی درخشان را از امنیت مطلوب و پایدار نوید می دهد گفت: امید است با آغاز سال تحصیلی جدید قلب ها نزدیکتر و اراده ها برای تعالی و شکوفایی استعدادهای فرزندان این مرز و بوم مصمم‌تر شده و گام ها برای مقابله با مجرمان و قانون شکنان استوارتر شود.

سردار موقوفه ئی افزود: در سال تحصیلی جدید پلیس به صورت محسوس و نامحسوس برای برقراری نظم و انضباط ترافیکی دانش آموزان در اطراف مدارس فعالیت خواهد کرد و ماموران انتظامی این استان آمادگی لازم برای برقراری نظم و انضباط ترافیکی را دارند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به نقش مهم والدین در پیشگیری از حوادث ترافیکی برای دانش آموزان در مسیر منزل تا مدرسه و بالعکس گفت: والدین همکاری لازم را با مسئولان مدارس در انتخاب سرویس های ویژه نقل و انتقال دانش آموزان داشته باشند و پلیس راهنمایی و رانندگی برابر وظایف ذاتی خود علاوه بر انتظام بخشی به عبور و مرور ساماندهی سرویس‌های مدارس را نیز با حدیث پیگیری می کند.

سردار موقوفه ئی تصریح کرد: با توجه به آسیب های اجتماعی موجود در جامعه، پلیس با تمام توان از نزدیک شدن عوامل فروش مواد مخدر و اقلام ضد فرهنگی به محیط پیرامونی مدارس و حضور عناصر نامطلوب و مزاحم به ویژه برای دانش آموزان دختر در اطراف محیط های آموزشی و مسیر تردد آنان جلوگیری خواهد کرد تا اسباب آرامش دانش آموزان فراهم شود و در این فعالیت از تجربه سالهای گذشته و موارد رخ داده نیز به خوبی استفاده خواهد شد تا نقاط ضعف به صورتی شایسته تقویت شود.

وی اضافه کرد: با قانونمندی رانندگان، حضور پررنگ و هدفمند پلیس و رعایت هنجارهای ترافیکی راه های درون شهری ایمن و کم خطری در سراسر استان سمنان وجود دارد.

فرمانده انتظامی استان افزود: استفاده از ظرفیت بزرگ رسانه های جمعی نیز می تواند برای پلیس بسیار مفید باشد و پلیس پیشگیری در این زمینه آمادگی کامل دارد که از کانال رسانه آموزش و آگاه‌سازی هموطنان را پیگیری کنند و امیدواریم که اصحاب رسانه نیز با علاقه در این مسیر با ما همراهی کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: علاوه بر گشت های انتظامی واحد اطلاعات کلانتریها و دیگر پلیسهای تخصصی نیز به صورت نامحسوس در اطراف مدارس و محل عبور دانش آموزان حضور دارند و با افرادی که برای دانش آموزان مزاحمت ایجاد کنند، برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

آخرین خبر سمنان در اینستاگرام :
https://instagram.com/semnan_today

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره