نماد آخرین خبر

تخصیص 5610 میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های آبرسانی در زنجان

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
تخصیص 5610 میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های آبرسانی در زنجان

صدا و سیما/ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: امسال پنج هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبرسانی در استان هزینه شد.

علی‌محمد نادرخانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اظهار کرد: این شرکت با تحقق مدیریت صحیح تولید و مصرف بهینه آب توانست در گذر از تابستان ۱۴۰۳ در شهر‌های استان موفق عمل کند.
وی افزود: با اقدامات ضربتی انجام شده، شهر‌های استان تابستان آینده نیز از وضعیت مناسبی در تامین آب آشامیدنی برخودار خواهند بود و اقدامات تکمیلی جهت پایداری تامین آب در استان همچنان ادامه دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به نقش مردم و همراهی آنان در مدیریت مصرف آب بر همکاری بیشتر مردم در این زمینه تأکید کرد و ادامه داد: استفاده از تجهیزات نوین کاهنده مصرف و اصلاح رفتار مصرف آب شهروندان می‌تواند نقش بسزایی در تحقق اهداف در این زمینه داشته باشد.
نادرخانی گفت: موفقیت بزرگ عبور از تابستان امسال بدون مشکل در حوزه آب در حالی رخ داده است که میزان بارندگی‌ها و تغییر رژیم بارش‌ها از برف به باران تاثیر چندانی بر تغذیه منابع آب زیرزمینی و سطحی استان نداشته است.
وی با بیان اینکه امسال تابستان سختی داشتیم، افزود: منابع آب زیرزمینی استان کاهش شدیدی داشته و بارش‌های اخیر هم نتواسته است این کاهش شدید را جبران کند.
به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، عبور موفقیت آمیز از تابستان ۱۴۰۳ به رغم افزایش ۶ درصدی مصرف آب مشترکین استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته و افزایش دمای هوا نسبت به تابستان گذشته حاصل شده است که نیاز به همراهی بیشتر مردم در زمینه مدیریت مصرف آب دارد.
وی با تأکید بر نقش آفرینی مشترکین در مدیریت مصرف آب در عبور از بحران کم آبی، افزود: انتظار داریم مردم نسبت به مساله آب حساسیت بیشتری داشته باشند و انشعابات غیر مجاز، نصب پمپ قبل از کنتور، شکستگی‌های شبکه و خطوط انتقال آب و حتی شهروندان بد مصرف را با تماس با شماره ۱۲۲ اطلاع رسانی کنند.

آخرین خبر زنجان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today