نماد آخرین خبر

ارتفاع موج در تنگه هرمز و خلیج‌فارس تا ۲ متر می‌رسد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ارتفاع موج در تنگه هرمز و خلیج‌فارس تا ۲ متر می‌رسد

ایرنا/ رئیس اداره هواشناسی قشم با بیان اینکه تنگه هرمز و خلیج فارس امروز (جمعه) با وزش بادهای نسبتا شدید جنوب غربی تا شمال غربی مواج است، گفت: بیشینه سرعت باد در این مناطق بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به محدوده ۲۰۰ سانتی‌متر خواهد رسید.

محمد کاملی دیرستانی، رئیس اداره هواشناسی قشم با توصیف پیش‌بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم اظهار داشت: طبق تحلیل نقشه‌ها و مُدل‌های هواشناسی در ساعت‌های ابتدایی صبح در سواحل و جزایر، مه رقیق صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود و در ساعت‌های بعد از ظهر نیز ناپایداری جوی و دریایی مورد انتظار است.
وی ادامه داد: از ساعت های ظهر وضعیت دریا در تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان با وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی تا شمال غربی مواج خواهد شد که توصیه می شود ضمن جلوگیری از رفت و آمد شناورهای سبک و صیادی، تمهیدات لازم برای آمد و شد ایمن شناورهای سنگین و نیمه سنگین صورت پذیرد.
رئیس اداره هواشناسی جزیره قشم با اشاره به اینکه در ساعت بعد از ظهر و اوایل شب در بلندی ها و نقاط مستعد استان و برخی نقاط ساحلی رشد اره ابرهای همرفتی و وقوع رگبار پراکنده باران و رعدوبرق پیش بینی می شود، توضیح داد: توصیه می شود در این مدت هرمزگانی ها از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.
کاملی دیرستانی اضافه کرد: این شرایط جوی و دریایی تا بعد از ظهر روز شنبه ۱۴ مهرماه جاری تداوم خواهد داشت.

آخرین خبر هرمزگان در اینستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today