نماد آخرین خبر

اجرای طرح ایمن‌سازی در ۲۲ مدرسه حاشیه راه‌های ایلام

منبع
ايرنا
بروزرسانی
اجرای طرح ایمن‌سازی در ۲۲ مدرسه حاشیه راه‌های ایلام

ایرنا/ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از تحت پوشش قرار گرفتن ۲۲ باب از مدارس حاشیه راه‌های استان (برون شهری و روستایی) در طرح ایمن‌سازی راه‌ها طی سال جاری خبر داد.

سیدزاهدین چشمه‌خاور، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام اظهار کرد: قرار گرفتن مدارس در کنار جاده‌ها، سلامت عبور و مرور کودکان و دانش‌آموزان را تهدید می‌کند و به همین دلیل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمینه ایمن‌سازی مدارس حساسیت ویژه‌ای دارد.
وی اجرای این طرح را با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و پلیس راه استان بیان کرد و افزود: به منظور بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک دانش‌آموزان مدارس، آگاهی از نحوه تردد ایمن در جاده‌ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی، این تعداد مدارس در ۲ بخش فیزیکی و آموزشی همانند سال‌های گذشته با ارائه نکات ایمنی توسط کارشناسان پلیس راه و ایمنی ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایمن‌سازی شدند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام، هدف از اجرای این طرح را بالا بردن ضریب ایمنی عبور و مرور دانش‌آموزان عنوان کرد و یادآور شد: اولویت‌ها برای اجرای طرح‌های ایمن‌سازی مدارس بر اساس مواردی همچون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از جاده، تعداد دانش‌آموزان و میزان ترددهای عرضی از جاده تعیین می‌شود.
چشمه‌خاور به اثر بخشی اجرای این طرح نیز اشاره کرد و گفت: با اجرای موفقیت‌آمیز طرح یاد شده در مدارس حاشیه راه‌های استان طی سال‌های گذشته، تعداد تصادفات در مناطق تحت پوشش طرح کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه توجه به نکات ایمنی و رعایت مقررات و قوانین رانندگی می‌تواند از تصادفات جاده‌ای جلوگیری کند، افزود: امسال 4 میلیارد ریال برای طرح ایمن‌سازی و آموزشی مدارس حاشیه راه‌ها از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هزینه می‌شود.

آخرین خبر ایلام در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/akharinkhabar_ilam/