نماد آخرین خبر

شاخص کیفی هوای قزوین در روزهای سرد سال افزایش می‌یابد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
شاخص کیفی هوای قزوین در روزهای سرد سال افزایش می‌یابد

ایرنا/ مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین از بالا رفتن شاخص سنجش کیفی هوای استان در فصل پاییز و روزهای سرد سال و افت کیفیت هوا خبر داد.

سعیده خضیر، مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین ضمن هشدار به شهروندان در خصوص دلایل بالا رفتن شاخص‌های کیفی هوا در فصل سرما، اظهار کرد: در استان قزوین با توجه به موقعیت و شرایط خاص جغرافیایی هر ساله با فرا رسیدن فصل سرد سال و تغییرات جوی هوا، شاخص‌های سنجش کیفی هوا بالا می‌رود.
وی افزود: در این شرایط جوی و در صورت پایداری جو که امکان تشدید و قرار گرفتن در شرایط ویژه وجود خواهد داشت، از سوی دیگر وزش بادهای جنوبی و شرقی در استان به انتشار ذرات گرد و غبار و ایجاد پدیده وارونگی دمایی می‌انجامد.
خضیر با بیان اینکه تاکنون در شرایط اضطرار قرار نگرفته‌ایم، تصریح کرد: شرایط جوی موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها و تاثیر بر کیفیت هوای شهرهای استان قزوین شده و موجب بالا رفتن شاخص‌های کیفی هوا می‌شود که تکرار رخداد این پدیده همه ساله علاوه بر فصل پاییز در فصل سرد زمستان نیز بسیار است.
میدرکل حفاظت محیط زیست قزوین خاطرنشان کرد: با شروع سال تحصیلی تردد خودروها در ساعات ابتدایی روز افزایش پیدا کرده و با ورود به ساعات میانی روز و افزایش دما کیفیت هوا بهبود می‌یابد، در همین راستا از همشهریان محترم تقاضا می‌شود ضمن رصد شاخص‌های هوا توجه کافی به هشدارهای سازمان هواشناسی نسبت به رعایت موارد ایمنی و بهداشتی اعلام شده داشته باشند تا گروه‌های حساس به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران ریوی در شرایط اضطرار از تردد غیر ضروری خودداری کنند.

آخرین خبر قزوین در اینستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today