نماد آخرین خبر

مهروموم ۱۵ مرکز مداخله‌گر حوزه دندانپزشکی در مشهد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مهروموم ۱۵ مرکز مداخله‌گر حوزه دندانپزشکی در مشهد

ایرنا/ سرپرست امور دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۵ مرکز متخلف و مداخله‌گر سلامت در حوزه دندانپزشکی در نیمه نخست امسال شناسایی و مهر و موم شد.

مرتضی فغانی، سرپرست امور دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در این بازه زمانی ۱۹۸ بازدید از مجموعه‌های فعال در حوزه دندانپزشکی صورت گرفت که نتیجه آن منجر به صدور ۱۱۰ اخطار کتبی، ۱۵ مورد پلمب، ۱۰ مورد معرفی به مرجع قضایی و ۱۱ مورد معرفی به تعزیرات حکومتی شده است.
وی بیان کرد: ۶ مورد از مراکز متخلف در حوزه دندانپزشکی مجوز ساخت دندان مصنوعی داشته‌اند، اما در کنار انجام کار دندان‌سازی اقدام به خدمات تخصصی دندانپزشکی نظیر کشیدن، پر کردن، لمینت، ترمیم، زیبایی، ارتودنسی و ایمپلنت کرده بودند.
سرپرست امور دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۹ مورد مربوط به مداخله‌گران سلامت در حوزه دندانپزشکی بوده است، به طوری که در یکی از این موارد ۲ بانوی متخلف به نام‌های «آمنه و عاقله» که اتباع غیرمجاز هستند، با ایجاد مطب و تجهیزات کامل بدون مهارت، مجوز و تخصص لازم، اقدام به فعالیت غیرقانونی در حوزه دندانپزشکی کرده بودند.
فغانی گفت: از مردم تقاضا داریم که برای دریافت خدمات دندانپزشکی به مطب‌ها، درمانگاه‌ها، کلینیک‌‎ها، بیمارستان‌های فعال و مجاز در این حوزه مراجعه کنند و از حضور در محل‌های زیرزمینی و فاقد تابلو خودداری کنند تا از بروز مشکلاتی همچون بیماری‌های عفونی، ایدز، هپاتیت و خون‌ریزی‌های داخلی به‌دور باشند.

آخرین خبر خراسان رضوی در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/khorasan_today
آخرین خبر خراسان رضوی در تلگرام :
https://t.me/Toos_today