نماد آخرین خبر

عمل‌های جراحی غیرضروری و کاهش ذخایر خونی در چهارمحال و بختیاری

منبع
ايسنا
بروزرسانی
عمل‌های جراحی غیرضروری و کاهش ذخایر خونی در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/ مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کاهش تعداد اهداکنندگان و وجود بیماران تالاسمی در شهریورماه ذخایر خونی استان را با کمبود روبه‌رو کرد، گفت: افزایش انجام عمل‌های جراحی غیرضروری مانند عمل‌های زیبایی مصرف خون را بالا برد.

حسین هاشمی، مدیرکل انتقال خون استان اظهار کرد: در طول شهریورماه و آمادگی خانواده‌ها برای سال تحصیلی جدید، تعداد اهداکنندگان خون کم شد و ذخایر خونی استان به ۵.۶ روز رسید.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وجود بیماران تالاسمی در شهریورماه نیز ذخایر خونی استان را با کمبود روبه‌رو کرد، افزود: از طرفی افزایش انجام عمل‌های جراحی غیرضروری مانند عمل‌های زیبایی مصرف خون را بالا برد.

وی با توجه به نیاز بیماران تالاسمی، هموفیلی و بیماران خاص به فرآورده‌های خونی، گفت: از مردم دعوت می‌شود برای تامین و رفع نیاز بیماران به خون و فرآورده‌های آن نظیر گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت و پلاسما به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه میانگین ذخیره خون مطلوب حداقل ۷ روز است، تصریح کرد: هم اکنون میانگین ذخیره خون در استان ۵.۶ روز است که مطلوب نیست.

وی از مردم استان درخواست کرد، افراد سالم و دارای شرایط به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند و بیماران نیازمند به خون را در این روزهای حیاتی تنها نگذارند.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: به علت کوتاه بودن طول عمر عناصر خونی همچون پلاکت که در خارج از بدن انسان و در محیط فقط تا سه روز قابلیت نگهداری را دارد و این موضوع اهمیت نیاز به اهدای خون و فرآورده‌های آن به صورت روزانه و مستمر توسط مردم را پررنگ‌تر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در هنگام مراجعه به مراکز انتقال خون نکاتی همچون همراه داشتن کارت ملی، دارا بودن وزن بیش از ۵۰ کیلو گرم مدنظر قرار گیرد، البته سن اهدای خون در کشور ۱۸ تا ۶۰ سال است، ولی اهداکنندگان مستمر خون تا ۶۵ سالگی قادر به اهدای خون هستند که آقایان در سال چهار بار و خانم‌ها سه مرتبه می‌توانند خون اهدا کنند.

آخرین خبر چهارمحال و بختیاری در اینستاگرام :
https://instagram.com/Shahrekordtoday

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره