نماد آخرین خبر

خرید توافقی ۶۵ هزار و ۹۵۰ تن محصول کشاورزی در خراسان جنوبی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
خرید توافقی ۶۵ هزار و ۹۵۰ تن محصول کشاورزی در خراسان جنوبی

ایرنا/ بیرجند - ایرنا - مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ۶۵ هزار و ۹۵۰ تن محصول به ارزش ۱۰ هزار و ۵۳۸ میلیارد و ۱۹۷ میلیون ریال از روستاییان و عشایر استان به صورت توافقی خریداری شده است.

سید حسن رضوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در این مدت ۲۱ هزار و ۲۱۱ تن گندم به ارزش سه هزار و ۷۴۳ میلیارد و ۹۵۱ میلیون ریال به صورت تضمینی و مباشرتی از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی با اشاره به حضور تشکل‌های کشاورزی در ۱۴ نمایشگاه داخلی اظهار کرد: در این نمایشگاه‌ها و غرفه‌های موقت و دائم ۱۸ هزار و ۲۰۷ میلیون تن کالا به ارزش چهار هزار و ۸۶۱ میلیارد و ۴۰۴ میلیون ریال عرضه شده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۷ میلیون و ۹۲۲ هزار لیتر مواد سوختنی شامل بنزین، نفت، گازوئیل، روغن، گاز طبیعی و مایع به ارزش ۲ هزار و ۲۲۹ میلیارد و ۹۷۸ میلیون ریال در مناطق روستایی و عشایری استان توزیع شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در بازه زمانی ۶ ماه نخست امسال ۱۳ هزار و ۱۸۳ تن آرد توزیع و چهار هزار و ۷۶۲ تن انواع کودهای شیمیایی، ریز مغذی و آلی و زیستی نیز در این مناطق تامین و توزیع شده است.

رضوی از تولید و فراوری انواع بذور اصلاح شده به میزان هزار و ۶۸۴ تن در استان خبر داد و افزود: امسال ۴۶ هزار و ۲۵۰ تن انواع نهاده‌های دامی و ۲ هزار و ۹۳۶ کیلوگرم یا لیتر سموم شیمیایی در مناطق روستایی و عشایری استان تامین و توزیع شد.

وی از جمع‌آوری ۱۱ هزار و ۳۶۲ تن شیر در مراکز تعاونی روستایی استان خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال ۱۲۱ میلیارد و ۲۱۴ میلیون ریال تسهیلات غیرتکلیفی توسط شرکت تعاونی‌های استان جذب و در حوزه روستایی و عشایری پرداخت شده است.





آخرین خبر خراسان جنوبی در اینستاگرام : https://instagram.com/skhorasan_today