نماد آخرین خبر

کارگری که از ساختمان نیمه‌کاره سقوط کرد و زنده ماند!

منبع
فارس
بروزرسانی

فارس/ روز گذشته یک کارگر ساختمانی در گنبدکاووس دچار برق گرفتگی و سقوط از یک ساختمان نیمه‌کاره شد و یک شهروند جان وی را نجات داد.

کارگران ساختمانی در عین اینکه از اقشار کم‌درآمد جامعه هستند، برای امرارمعاش و کسب درآمد، گاها جان خود را به خطر می‌اندازند.

رعایت نکات ایمنی در حین کار از اصول اولیه بوده که باید توسط کارگران به ویژه کارگران ساختمانی رعایت شود.

روز گذشته، یکی از کارگران ساختمانی در خیابان سرابی شهرستان گنبدکاووس دچار برق گرفتگی شده و از ارتفاع به پایین آویزان می‌شود.

زمان بقدری در این موقعیت حساس و خاص بود که باید در چند ثانیه تصمیم شجاعانه برای مرگ یا زنده ماندن این کارگر ساختمانی گرفته می‌شد.

عباس یغمایی ناجی کارگر ساختمانی گفت: حوالی ساعت دو بعدازظهر بود که با انفجار ترانس برق واقع در جلوی درب مشاور املاک بنده از دفترم بیرون آمدم.

وی تصریح کرد: زمانی که بیرون آمدم متوجه شدم یکی از کارگران ساختمانی روبرودچار حادثه شده و از داربست‌ها در ارتفاع بالا آویزان است‌.

یغمایی ادامه داد: همکارم بلافاصله به طرف وی رفت تا بتواند از طریق داربست‌ها نجات دهد اما زمان خاص و حساسی بود و هر لحظه امکان سقوط این شخص وجود داشت.

وی گفت: در کمتر از چند ثانیه به ذهنم رسید که در پایین این ساختمان قرار بگیرم و بتوانم سرعت این کارگر را کاهش داده تا اگر به زمین بخورد دچار حادثه وخیم نشود.

مشاور املاک گنبدی ابرازکرد: خوشبختانه این شخص در حین سقوط به بنده برخورد کرد و هیچ حادثه‌ای حتی شکستگی اعضای بدن نداشت و تنها بخشی از دست چپ وی به خاطر برق‌گرفتگی سوخت و اکنون در سلامت کامل است.

وی در خصوص علت حادثه یادآور شد: متاسفانه کارگر ساختمان براثر سهل‌انگاری، تلاش می‌کند تا با میلگرد در ارتفاع بالا و نزدیک کابل‌های برق، جارو را بردارد که در همین حین دستش با کابل برق برخورد کرده و دچار برق‌گرفتگی می‌شود.

گفتنی است، گنبدکاووس یک هزارو ۹۵۰ کارگر ساختمانی بیمه شده دارد که در صورت بروز حادثه از خدمات بیمه‌ای استفاده خواهند کرد.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :
Instagram.com/golestan_today