نماد آخرین خبر

ساماندهی گذر مرشد بافت تاریخی شهر کازرون

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ساماندهی گذر مرشد بافت تاریخی شهر کازرون

ایسنا/ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از اجرای عملیات کف‌سازی و کف فرش گذر مرشد در بافت تاریخی شهر کازرون خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در حاشیه بازدید از گذر مرشد بافت تاریخی کازرون اظهار کرد: عملیات کف‌سازی و کف فرش گذر مرشد در بافت تاریخی شهر کازرون با اعتباری بیش از یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اجرا می‌شود.
وی گفت: بافت تاریخی شهر کازرون یکی از مناطق با ارزش تاریخی محسوب می‌شود و در این محدوده بناها و بازارهای متعددی وجود دارد که برخی از این آثار در فهرست ملی جای گرفته‌اند.
ثابت اقلیدی با بیان اینکه برای نمونه شهر کازرون دارای ۳ بازار تاریخی ابافتح، شاه حمزه و برادران است، گفت: گذر مرشد درواقع محدوده‌ای است که به آرامگاه ابو اسحاق (شیخ مرشد) می‌رسد و عملیات کف فرش در این محل انجام خواهد شد.
مقبره و خانقاه شیخ ابواسحق دریافت تاریخی شهر کازرون قرارگرفته است.
شیخ ابواسحاق در اواخر قرن چهارم هجری، طریقت خاص خود، موسوم به طریقت مرشدیه را تأسیس کرد و موعظۀ خود را در راستای نشر دین اسلام در مساجد کازرون آغاز کرد که با مخالفت حاکمان زرتشتی روبه رو شد. شیخ ابواسحاق نیز باساخت مسجد و خانقاه مرشدیه و همچنین تشکیل دستۀ مطوعه در کازرون موجب گسترش دین اسلام در کازرون شد.

آخرین خبر فارس در اینستاگرام :
https://instagram.com/fars.online