نماد آخرین خبر

پایان‌دادن به تنش آبی ۲ هزار روستانشین دلگان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پایان‌دادن به تنش آبی ۲ هزار روستانشین دلگان

ایسنا/ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: پایان دادن به تنش آبی ۲ هزار نفر ساکن در ۲ روستای مجتمع "چاه شور" از جمله مصوباتی بود که در کمتر از ۱۰ روز برنامه عملیاتی برای تحقق این مهم آغاز شد.

علیرضا قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان بیان کرد: جلسه شورای اداری دلگان با مصوباتی همراه بود که بررسی اصلاح و توسعه شبکه آب آشامیدنی روستاهای مجتمع چاه‌شور و رفع تنش آبی ساکنان این روستاها بخشی از آن بود.

وی ادامه داد: اقدام های لازم به منظور تحقق این مصوبه بلافاصله آغاز شد که بدین منظور اصلاح و توسعه شبکه آب آشامیدنی به میزان حدود هفت کیلومتر در راستای طرح جهاد آبرسانی توسط شرکت آب و فاضلاب و با مشارکت خیران در حال اجرا بوده و تنها یک‌هزار و ۷۰۰ متر از این عملیات باقی‌مانده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ناترازی بین میزان ذخایر منابع آبی و مصرف مردم از مجتمع آبرسانی "چاه‌شور" منجر به بروز تنش آبی شدید برای اهالی این روستاها شده، اظهار کرد: با توجه به این مهم، به منظور رفع این مشکل و جهت برون رفت از تبعات ناترازی، حفر و تجهیز یک حلقه چاه و اصلاح و توسعه خطوط انتقال آب در دستور کار قرار گرفت و مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته به سرانجام رسید.

وی افزود: اجرای طرح های آبرسانی به دلیل محدود بودن منابع مالی با تنش بسیاری رو به رو است، به همین دلیل تکمیل پروژه‌ها گاهی زمان بر می شود؛ اما همه تلاش ما این بوده که در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

آخرین خبر سیستان و بلوچستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zahedan_today