نماد آخرین خبر

پیش‌بینی برداشت ۲۶ هزار تُن میوه زیتون در گیلان

منبع
مهر
بروزرسانی
پیش‌بینی برداشت ۲۶ هزار تُن میوه زیتون در گیلان

مهر/ رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر لزوم توسعه باغات زیتون استان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۲۶ هزار تُن میوه زیتون از باغات گیلان برداشت شود.

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اظهار کرد: رودبار خاستگاه زیتون کشور است و ارقام زیتون این شهرستان بسیار مرغوب و با کیفیت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از پیش بینی تولید بیش از ۲۶ هزار تن میوه زیتون در این استان خبر داد و بیان کرد: تا کنون بیش از ۶۰ درصد محصول برداشت شده و برداشت زیتون روغنی نیز بزودی آغاز می‌شود.

محمدی با بیان اینکه ۵۰ درصد تولید امسال به صورت روغنی و ۵۰ درصد به صورت کنسروی است، گفت: تولید میوه زیتون در سال جاری در گیلان، افزایش قابل توجهی نسبت به سال گذشته به دلیل شرایط اقلیمی و مدیریت باغ به لحاظ تغذیه، هرس، آبیاری، مبارزه با آفات و بیماری‌ها داشته است.

به گفته وی، ارقام عمده تولید زیتون در ایران، پرمحصول روغنی است که رقم‌های روغنی خارجی است، زیرا دارای عملکرد تولید مناسب‌تر و درصد روغن بیشتری هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه متوسط عملکرد تولید میوه زیتون در استان ۳ تن است، گفت: سال گذشته ۲۰۰ هکتار توسعه سطح باغات زیتون در قالب احداث داشته‌ایم ضمن اینکه اصلاح و جایگزینی باغات هم انجام شده است.

محمدی با تاکید بر لزوم توسعه باغات زیتون اضافه کرد: در صورت تأمین منابع آب در راستای طرح توسعه باغات زیتون به شیوه مکانیزه که رویکردهای برنامه هفتم توسعه است در استان آمادگی و درخواست زیادی وجود دارد.

آخرین خبر گیلان در اینستاگرام :
https://instagram.com/gilan_today