نماد آخرین خبر

سهمیه آرد نانوایی‌های متخلف پایتخت قطع می‌شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
سهمیه آرد نانوایی‌های متخلف پایتخت قطع می‌شود

ایرنا/ معاون امور اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه بسیاری از تخلفات از طریق سامانه نانینو قابل اثبات و پیگیری است، گفت: اگر تخلفات ثبت شده در کارنامه نانوایی‌ها تکرار شود، سهمیه آرد آنها قطع خواهد شد.

محمد علیمهری، معاون امور اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه جلسات متعددی برای کنترل قیمت آرد و نان برگزار شده که نتیجه‌بخش نیز بوده، اظهار کرد: تیم‌هایی را در سطح شهر مأمور کردیم تا هزینه تمام شده نانوایی‌ها را استخراج کنند و خود نیز به عنوان یک فرد آمارگیر به سطح شهر مراجعه کردیم.
وی افزود: در نقاط مختلف شهر، قیمت پخت‌ متفاوت است، زیرا هزینه‌هایی مانند اجاره مغازه و کارگر و دیگر موارد تفاوت دارد، قیمتی که اکنون مشاهده می‌کنیم، میانگین هزینه تمام شده‌ای است که از زوایای مختلف گرفته شده است.
علیمهری تاکید کرد: ما در شهر تهران سه اتحادیه داریم که هرکدام وظایف مخصوص خود را دارند، اعضای این اتحادیه‌ها در همه جلسات ما نیز حضور داشته و در جریان تصمیم گیری‌ها قرار می‌گیرند، آنها در جریان تعیین قیمت‌های نان هستند.
معاون استاندار تهران ادامه داد: ما سال ۱۴۰۰ که آخرین بار افزایش قیمت نان را در دستورکار داشتیم، یک بار دیگر طی این سه سال قیمت آرد را ۴۰ درصد افزایش دادیم که مابه‌تفاوت آن برای نانوایان واریز می‌شود.
وی اضافه کرد: ما در شهرستان‌ها مشکل حاد قیمتی نداریم؛ اکنون سقف تقاضا وجود دارد و این موضوع خیلی به حل مسئله کمک کرده البته که هنوز به‌طور کامل این موضوع پیاده‌سازی نشده و بسیاری از فرمانداری‌ها درگیر تقاضای بیش از حد مردم هستند.
علیمهری با بیان اینکه مسیر قبلی نظارت و کنترل نانوایی‌ها به‌طور کلی اصلاح شده است، یادآور شد: اکنون به دلیل شرایط کشور، از برخی تخلفات چشم پوشی می‌کنیم ولی شرط آن است‌ که فرد و واحد صنفی متخلف، دیگر خطای خود را تکرار نکند در غیر این صورت طبق قانون برخورد خواهد شد.
معاون استاندار با بیان اینکه بسیاری از تخلفات در سامانه ثبت می‌شود، افزود: اگر تخلفات کارنامه نانوایی‌ها تکرار شود، سهمیه آنها قطع خواهد شد؛ اشخاصی که سهمیه آرد شان قطع شده بدانند که تعداد تخلفات غیر متعارف زیاد داشته‌اند.

آخرین خبر تهران در اینستاگرام :
https://instagram.com/online.tehran