نماد آخرین خبر

استاندار: سرانه مصرف آرد در مازندران بالا است

منبع
مهر
بروزرسانی
استاندار: سرانه مصرف آرد در مازندران بالا است

مهر/ استاندار مازندران سرانه مصرف آرد در استان نسبت به دیگر مناطق مختلف کشور را بالا دانست.

یوسف نوری، استاندار مازندران با اشاره به بالا بودن سرانه مصرف آرد در استان اظهار داشت: رقم سرانه مصرف آرد در استان بالاتر از سرانه مصرف کشوری است و بخش اعظم آن به دلیل حجم سنگین ورود مسافران و همچنین تغییر سبک مصرف مردم است.

نوری با بیان اینکه جمعیت استان در برخی فصول سال به دلیل ورود مسافران و کارگران حوزه کشاورزی افزایش می یابد اظهار داشت: تلاش ها برای دریافت سهمیه آرد متناسب با ساختار جمعیتی استان به منظور تامین نان مسافرانی که در برخی موارد اقامت آنها در استان دائمی است می بایست افزایش یابد.

وی به مشکلات حوزه گندم آرد و نان اشاره کرد و افزود: اولین و مهمترین مشکل در حوزه آرد و نان، تفاوت قیمت بین آرد یارانه ای و آزاد و ضرورت نظارت بیشتر توسط دستگاه های نظارتی از جمله صمت، جهاد، تعزیرات و اتحادیه ها است و دیگری تعارض منافع متصدیان این حوزه که مانع از اجرای صحیح الگوی راهبری می شود.

نوری همچنین با تاکید بر رعایت اصول پدافند غیرعامل و لزوم دوگانه سوز بودن نانوایی ها اظهار داشت: بانک سپه هر چه زودتر تسهیلات تامین تجهیزات لازم برای استفاده نانوایی ها از سوخت دوم در زمان وقوع بحران را در اختیار این صنف قرار دهد.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم شهرستان ساری و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه مساله آرد و نان یک مساله اجتماعی و حساس است اظهار داشت: ایجاد صف و شلوغی در نانوایی ها موجب نارضایتی عمومی خواهد بود.

وی تصریح کرد: با افزایش و متناسب سازی سهمیه آرد با جمعیت استان می بایست برای کاهش صف نانوایی ها اقدام شود.

آخرین خبر مازندران در اینستاگرام :
https://instagram.com/mazandaran_today