نماد آخرین خبر

وعده‌های پروازی در اراک؛ هزینه مسیر هوایی اراک و مشهد چقدر است؟

منبع
فارس
بروزرسانی
وعده‌های پروازی در اراک؛ هزینه مسیر هوایی اراک و مشهد چقدر است؟

فارس/ مدیر فرودگاه اراک در حالی از برقراری مجدد پرواز فرودگاه اراک به مشهد مقدس از ماه جاری خبر داده که این خبر را در مردادماه امسال نیز وعده کرده بود، اما عملی نشد.

در حالی برخی رسانه‌ها و فضای مجازی استان مرکزی از وعده مدیر فرودگاه اراک مبنی بر برقراری پرواز فرودگاه اراک به مشهد از ماه جاری خبر دادند که این وعده در مردادماه نیز داده شد و تنها پس از یک پرواز دیگر خبری از آن نشد.
مردادماه امسال بود که محمدعلی طاهری، مدیر فرودگاه اراک در خبری پیرامون از سر گیری پروازهای مشهد مقدس اظهار کرد: پرواز فرودگاه اراک به مشهد مقدس از این‌پس دوشنبه‌های هر هفته و از ۲۹ مرداد از سر گرفته می‌شود.
طاهری همچنین گفته بود که با هماهنگی که با شرکت هواپیمایی ایران ایرتور انجام شده، برقراری پرواز در روزهای پنج‌شنبه نیز مورد توافق قرار گرفته‌ و مسافران می‌توانند بلیت پروازی را با قیمت مصوب سازمان هواپیمایی کشوری از طریق شرکت هواپیمایی ایران ایرتور، دفاتر خدمات مسافرتی و درگاه‌های فروش اینترنتی بلیت هواپیما تهیه کنند.
خبر برقراری پرواز اراک به مشهد مقدس در شرایطی که هنوز داغ بود، اما بلافاصله سوخت شد و از پروازها خبری نشد، اتفاقی که در سال‌های گذشته نیز مسبوق به سابقه بود و مردم استان تنها با وعده مسئولان خیال پرواز را هر از چند گاهی در سر می‌پرورانند و بعد فراموش می‌کردند.  
صبح دیروز بود که انتشار خبری از سوی مدیر فرودگاه شهدای اراک مبنی بر برقراری دوباره پرواز اراک به مشهد و برعکس پس از چند ماه وقفه باز هم با واکنش‌های مختلف مردمی همراه شد.  
مدیر فرودگاه اراک در خبری اعلام کرد که شروع پروازها از دهم آبان‌ماه و از روزهای دوشنبه‌ها و پنج شنبه‌های هر هفته از سر گرفته می‌شود.

بلیت ۳۲ میلیون ریالی مسیر هوایی اراک و مشهد
به گفته وی ساعت پروازها در روز دوشنبه از مشهد به اراک ساعت ۱۷ و از اراک به مشهد از ساعت ۱۹:۴۰ و در روز پنج‌شنبه از مشهد ساعت ۰۸:۱۵ و از اراک ساعت ۱۰:۵۵ و قیمت پرواز به ازای هر نفر ۳۲ میلیون ریال در هر مسیر در نظر گرفته شده است.
فرودگاه و صنعت هواپیمایی یک زیرساخت مهم در توسعه شهر و استان است و توسعه و برقراری پروازهای آن به توسعه استان منجر خواهد شد. در حال حاضر تمام امکانات لازم برای پذیرش پروازهای بین‌المللی اعم از گمرک، گذرنامه، قرنطینه و نیز سالن 3 هزار مترمربعی در این فرودگاه وجود دارد، و به گفته مدیر فرودگاه در 6 ماهه نخست امسال ۴ هزار و ۷۹۰ مسافر از طریق فرودگاه اراک جابجا و تعداد ۱۰۰ پرواز در این بازه زمانی در این فرودگاه نشست‌ و برخاست داشته است که در این رشد ۳۲ درصدی را نسبت به سال گذشته داشته و ۹۰ درصد پروازها به مقصد عسلویه بوده است.
برقراری و استمرار پرواز فرودگاه اراک به مشهد مقدس در حالی همواره طی سال‌های گذشته مطالبه شهروندان اراکی بوده که مسئولان دلیل عدم تحقق آن را استقبال کم شهروندان می‌دانند، اما برخی شهروندان معتقد هستند بالا بودن قیمت بلیت، عدم تلاش مسئولان برای حفظ و نگهداشت پروازها با اقداماتی چون اعطای تسهیلات از طریق مختلف و کوتاهی شرکت‌های هواپیمایی عمده‌ترین دلایل عدم پایداری پروازها است.
حال باید دید آیا وعده جدید پروازی مدیر فرودگاه اراک تحقق می‌یابد و آیا مسئولان استانی برای حفظ و پایداری این پرواز برنامه و تدبیری اندیشه کرده‌اند یا خیر.

آخرین خبر استان مرکزی در اینستاگرام :
https://instagram.com/markazi_today