نماد آخرین خبر

ضارب محیط‌بان اردستانی به ۲۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد

منبع
مهر
بروزرسانی
ضارب محیط‌بان اردستانی به ۲۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد

مهر/ رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست اردستان از صدور رأی محکومیت و بیست ماه حبس تعزیری برای ضارب احمدعلی عابدینی محیط‌بان منطقه حفاظت‌شده کهیاز خبر داد.

حسین شواخی، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست اردستان اظهار داشت: آبان ماه سال ۱۴۰۲ مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان اردستان حین انجام وظیفه در منطقه حفاظت‌شده کهیاز جهت متوقف کردن خودرو و برخورد قانونی با شکارچیان غیرمجاز، پس از اعلام هشدار ایست و آگاه کردن سرنشینان جهت توقف، راننده خودرو پس از شناسایی مأموران به صورت کاملاً آگاهانه و عمدی یکی از محیط‌بانان ما را زیر گرفته و متواری شد.

وی خاطرنشان کرد: در این حادثه محیط بان احمد علی عابدینی دچار سه شکستگی در ناحیه لگن و شکستگی استخوان بازو و پارگی تاندون‌های شانه و نقص عضو و همچنین از ناحیه سر و گردن دچار آسیب شدید شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست اردستان اضافه کرد: با شکایت اداره حفاظت محیط زیست ضارب به اتهام تمرد نسبت به مأمور محیط بان حین انجام وظیفه و ایراد ضرب و جرح عمدی، به دستور ریاست شعبه دادگاه عمومی بخش زواره تحت تعقیب قرار گرفته و در جریان رسیدگی به این پرونده بر اساس مدارک و مستندات موجود در پرونده در ابتدا، در شعبه دادگاه عمومی بخش زواره به سی ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به گفته شواخی، در ادامه و پس از اعتراض وکیل ضارب در شعبه ۳۰ دادگاه تجدید نظر استان اصفهان، ضمن رد اعتراض، با استناد به قانون کاهش مجازات حبس تعزیری متهم به ۲۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

لازم ذکر است شامگاه چهارشنبه ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۲ در روستای رشیدآباد منطقه سفلی زواره بعد از آنکه یک روز و نیم محیط بانان در تعقیب و گریز شکارچیان بودند، این افراد در منطقه گم می‌شوند.

محیط بانان با توجه به اینکه شکارچیان را گم کردند و صدای تیراندازی را شنیدند اقدام به بستن راه اصلی روستا می‌کنند، شکارچیان زمانی که از کوه پایین می‌آیند نزدیک محیط‌بانان که می‌شوند شناسایی می‌شوند و پلاک خودرو آنها که خودرو تیبا نوک‌مدادی بوده را یادداشت می‌کنند.

علی رغم تذکر محیط‌بانان مبنی بر ایست برای بازرسی، شکارچیان متخلف که دو نفر بودند با خودرو به سمت محیط‌بانان حرکت می‌کنند و یک محیط بان را زیر گرفتند.

منطقه حفاظت شده کهیاز دارای کوه‌ها، دشت‌ها و تپه ماهورهای مختلف است. از مهمترین دشت‌های منطقه می‌توان به دره باغ و انجیله و از مهمترین ارتفاعات آن به کهیاز و کوه سیاه اشاره کرد. منطقه کهیاز یکی از زیستگاه‌های کویری کشور محسوب می‌شود که به دلیل داشتن حداقل تعارضات و مستثنیات و برخورداری از ویژگی‌های خاص توپوگرافی، زیستگاه مناسبی برای بسیاری از گونه‌های جانوری و گیاهی ارزشمند محسوب می‌شود.

این منطقه زیستگاه بسیاری از گونه‌های جانوری نادر و با ارزش از جمله جبیر، پلنگ، هوبره و احتمالاً یوزپلنگ آسیایی است.

کهیاز در سال ۱۳۸۹ به عنوان منطقه حفاظت شده ارتقا سطح یافت. این منطقه با وسعت ۹۲ هزار هکتار در پنج کیلومتری شرق شهرستان اردستان واقع شده است.

آخرین خبر اصفهان در اینستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today