بهرهبرداری از پل دوم تقاطع غیرهمسطح شهدای حرم شاهچراغ(ع)
فارس/ پل دوم تقاطع غیرهمسطح شهدای حرم حضرت احمدبن موسی(ع) در منطقه جنوبی شیراز افتتاح شد.
استاندار فارس در آیین افتتاح پل دوم تقاطع غیرهمسطح شهدای حرم حضرت احمدبن موسی(ع) گفت: وقت ارزشمندترین دارایی انسان است که در ترافیک به هدر میرود و اجرای چنین طرحهایی نیاز به مطالعه دارد و باید در چارچوب طرح جامع شهر دیده شود.
امیری با اشاره به مبحث جلوگیری از آلودگی محیط زیست گفت: کلانشهر شیراز پایتخت محیط زیست کلانشهرهای آسیا شناخته میشود و اجرای این پرطرحها برای چنین شهری حائز اهمیت است و موجب صدق این عنوان میشود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز هم در این آیین گفت: این تقاطع عظیم در مناطق ۵ و ۹ شهر شیراز واقع شده و پیمانکار سد عمران پارس گستر و و ارزش روز پروژه با احتساب تملک ۷۶۰ میلیارد تومان است که عملیات عمرانی آن آذرماه ۱۴۰۱ آغاز شد و فاز یک پارسال بهرهبرداری شد.
وی این تقاطع را بزرگترین تقاطع شهری کشور دانست و گفت: طول نهایی تقاطعها، ۵ کیلومتر است و سطح اشغال هم ۲۲ هکتار است که از ۶ پل تشکیل شده، ۲ پل برای اتصال بزرگراه امام خمینی (ره) به بولوار احمدبن موسی (ع)، ۲ پل برای اتصال بولوار نواب صفوی به بزرگراه امام خمینی (ره) و ۲ پل هم در ادامه نواب صفوی جنوبی قرار دارد.به گفته وی؛ در این فاز ۱۱۰ متر طول پل است، ۱۲ و نیم متر عرض عرشه، ۳۲ شمع و ۵۲ ستون برای احداث این فاز انجام شده است.
معاون شهردار شیراز عنوان کرد: هدف از اجرای این پروژه تسهیل و هدایت ترافیکی در بولوار احمدبن موسی (ع) و در بزرگراه امام خمینی و بولوار نواب صفوی است، همچنین به واسطه دسترسی شهرکهای جنوبی مثل حجتآباد و مهدیآباد و شهرک سامان میتوانند با عبور از این تقاطع به مرکز شهر دسترسی یابند که به این ترتیب از حجم ترافیک شهری از کمربندی جنوب کاسته و موجب افزایش ایمنی در بزرگراه امام خمینی (ره) میشود.
امین اعلام کرد: سه دور برگردان ناایمن در این بزرگراه با احداث این تقاطع جذب میشوند و ۶۵ پلاک در تملکها با مساحت ۱۵ هزار هکتار برای اجرای پروژه انجام شده است که رقم بالایی برای پروژه شهری است.
وی گفت: برای تسهیل عبورومرور شهروندان حین اجرای پروژه ۳ کیلومتر راه سه بانده احداث سد و رکورد بزرگترین بتنریزی کشوری شکسته شد و معادل ۳۵۰۰ متر مکعب در یک روز بتنریزی انجام شد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: راهاندازی نوبت شب در این پروژه موجب شد تا بجای ۴ سال ظرف ۲ سال به اتمام برسد.