شهر خلاق خوراک، به کرمانشاه برند مکانی داده است
برنا/ عضو هیأت علمی گروه اقتصاد دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: برند مکانی یک عنصر مهم در رونق اقتصادی است و شهر خلاق خوراک، این برند مکانی را ایجاد کرده است.
پروفسور سهراب دلانگیزان، عضو هیأت علمی گروه اقتصاد دانشگاه رازی کرمانشاه، اظهار کرد: مهمترین عنصر در حوزه اقتصادی که منجر به رونق، صادرات و توسعه آن میشود، برند مکانی است.
وی با بیان اینکه اعتبار یک مکان با برندسازی ایجاد میشود، افزود: کرمانشاه از دیرباز قطب دام و غذای کشور بوده و برند شهر خلاق خوراک، نوعی اعتبار مکانی ایجاد کرده است که میتواند یک ذهنیت مثبت برای سرمایهگذاری و رونق اقتصادی بوجود آورد.
دلانگیزان با بیان اینکه برخی برندها اختصاصی و برخی عمومی است، تصریح کرد: باید توجه کرد که برند شهر خلاق خوراک، یک برند عمومی و شهری است و بخش دولتی و خصوصی باید در آن نقشآفرینی کنند تا رونق گیرد.
عضو هیأت علمی گروه اقتصاد دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه توجه به کسب و کار شهری، به رونق و توسعه اقتصادی پایدار کمک میکند، گفت: باید از برند شهر خلاق خوراک در راستای توسعه کسب و کارهای شهری استفاده کرد و شهرداری در این زمینه میتواند نقشآفرینی کند.
وی با تأکید بر اینکه شهر متعلق به همه مردم است، خاطرنشان کرد: بخش دولتی و خصوصی در کنار یکدیگر باید با افزایش سرمایه اجتماعی، زنجیره سرمایهگذاری را ایجاد کنند تا همه مردم از فایده شهر خلاق خوراک بهره مند شوند.