دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری سال آینده برگزار میشود
ایمنا/ مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه قمربنیهاشم(ع) شهرکرد گفت: در سالجاری ستاد کنگره شهدای استان فعال شده است و در سال ۱۴۰۴ دومین کنگره دو هزار و ۵۰۰ شهید در چهارمحالوبختیاری برگزار خواهد شد.
مرتضی مولایی، مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه قمربنیهاشم(ع) شهرکرد اظهار کرد: در سال ۱۳۹۴، نخستین کنگره شهدای چهارمحالوبختیاری با هدف گرامیداشت یاد و خاطره دو هزار و ۵۰۰ شهید این استان برگزار شد، برگزاری این کنگرهها بهصورت ۱۰ ساله و با توجه به تقویم اجرایی سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه که متولی یادوارهها و بزرگداشت شهداست، صورت میگیرد، در سال ۱۴۰۴ دومین کنگره دو هزار و ۵۰۰ شهید در چهارمحالوبختیاری برگزار خواهد شد.
وی افزود: در سالجاری، ستاد کنگره شهدای استان فعال شدهاست که ساختار آن شامل نماینده ولی فقیه در استان به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری، استاندار به عنوان رئیس ستاد برگزاری کنگره و فرمانده سپاه قمر بنیهاشم (ع) شهرکرد به عنوان دبیرکل این کنگره معرفی شدهاند.
مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه قمربنی هاشم (ع) شهرکرد گفت: به منظور ساماندهی بهتر فعالیتها، ۳۲ کمیته تخصصی تشکیل شده است که به جمعآوری اسناد و اطلاعات مربوط به شهدا میپردازند.
مولایی ادامه داد: کمیتههای مختلف در حال تدوین برنامههای کنگره هستند که هدف این برنامهها تولید آثار هنری و فرهنگی متنوع همچون فیلم، مستند، کتاب، موسیقی و سرود است، این تولیدات فرهنگی تنها به برگزاری چند جلسه و یادواره محدود نخواهد شد، بلکه به شناسایی و معرفی تمام شهدای مرتبط با استان، شهدای دفاع مقدس، شهدای امنیت، شهدای سلامت و شهدای مدافع حرم نیز میپردازند.
وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این کنگره، زنده نگهداشتن یاد شهدا و انتقال پیام آنها به نسلهای آینده برای حفظ ارزشهای انسانی و دینی است.
مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه قمربنی هاشم (ع) شهرکرد بیان کرد: این کنگره بهعنوان یک یادواره عظیم، یادآور فداکاریها و ازخودگذشتگی شهدای ما خواهد بود و امید است چراغ هدایتگری برای نسلهای آینده باشد.
مولایی عنوان کرد: در دنیای امروز که رسانهها و فضای مجازی تأثیر زیادی بر افکار عمومی دارند، بسیار حیاتی است که هرگونه اقدام مثبت و ارزشمند در این زمینه به نحومناسبی بازنشر شود، صرفنظر از کیفیت اجرا، اگر ما نتوانیم دستاوردها و خدمات خود را در رسانههای مکتوب و مجازی معرفی کنیم، این اقدامات به نوعی ناقص و بیفایده منظور خواهند شد، باید تلاش کنیم تا این تجربیات و ارزشها را از طریق رسانهها منتقل کنیم و موجب آگاهی جامعه شویم.