معاون آموزشوپرورش: راه نجات آموزش و پرورش از وضع موجود، اجرای مدل قرارگاهی است
![معاون آموزشوپرورش: راه نجات آموزش و پرورش از وضع موجود، اجرای مدل قرارگاهی است](https://app.akharinkhabar.ir/images/2025/02/11/b1ff4af5-35d3-4014-9139-7da01b3ac640.jpeg)
فارس/ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزشوپرورش با بیان اینکه بعد از گذشت ۱۸ سال تکمیل اردوگاه چمعالی در دستور کار قرار گرفت، گفت: مدل قرارگاهی بهترین روش برای نجات آموزش و پرورش از مشکلات موجود است.
حجتالاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزشوپرورش عنوان کرد: توسعه اردوگاههای دانشآموزی با توجه به اهمیت آنها در تربیت دانشآموزان در دستور کار قرار دارد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: هماکنون در کشور ۱۲ هزار مدرسه با ۷۰۰ کلاس درسی و بیش از ۱۰۰ مجموعه فرهنگی وجود دارد.
وی با بیان اینکه ۳۴۶ اردوگاه فرهنگی در کشور وجود دارد، افزود: با توجه به اعتبار حداقلی برای اردوهای دانشآموزی اولویتبندی پروژهها در دستور کار قرار گرفت.
پورثانی با بیان اینکه بعد از گذشت ۱۸ سال تکمیل اردوگاه چمعالی در دستور کار قرار گرفت، اضافه کرد: مدل قرارگاهی بهترین روش برای نجات آموزش و پرورش از مشکلات موجود است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای به سرانجام رساندن یک کار باید همه حول آن مسئله جمع و کمک کنند، بیان کرد: وفاق که شعار دولت چهاردهم میباشد امروز کلید نجات کشور است که مدل عملیاتی آن را در پروژههایی مانند اردوگاه چمعالی میتوان مشاهده کرد.
وی با اشاره به اهمیت اردو در تربیت دانشآموزان، عنوان کرد: هویت ملی، شادی و نشاط دانشآموزان باید در دستور کار قرار گیرد که سکوی آن اردو است.
پورثانی اظهار داشت: دانشآموز با اختیار، اراده و علاقه خود در اردو شرکت میکند که در واقع میتوان گفت اردو اصل و بطن تربیت است.معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شادی و نشاط و مرجعیت کتاب و کلاس درسی در بین دانشآموزان پایین آمده است، تصریح کرد: امروز باید موقعیت یادگیری برای دانشآموزان تولید شود که یکی از آنها ایجاد فضاهای اردویی است.
وی خاطرنشان کرد: باید اردوگاههای فرهنگی تفریحی بستری برای رشد تمام ساحتی دانشآموزان فراهم کنند.