نماد آخرین خبر

پاسخگویی ۲۴ ساعته به شکایات مردمی در سامانه فواد

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
پاسخگویی ۲۴ ساعته به شکایات مردمی در سامانه فواد

صدا و سیما/ معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور: در این سامانه، زمان پاسخگویی به شکایات و درخواست‌های مردمی حداکثر ۴۸ ساعت برای شکایات عادی و ۲۴ ساعت برای موارد فوری خواهد بود.

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، علاءالدین رفیع زاده در شورای اداری استان گفت: شهروندان قزوینی می‌توانند از امروز با شماره‌گیری ۱۲۸، شکایات خود از دستگاه‌های اجرایی را در چهار حوزه اصلی ثبت کنند.

وی افزود: این سامانه به‌واسطه گزارش‌ها و شکایات مردمی، رفتار نامناسب کارکنان، تعلل در ارائه خدمات، تخلفات اداری و نقص در فرآیند‌های خدمت‌رسانی را به‌صورت لحظه‌ای و شبانه‌روزی رصد و پایش می‌کند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ادامه داد: سیستم به‌گونه‌ای طراحی شده که بلافاصله پس از ثبت شکایت، پیامکی حاوی کد رهگیری و زمان تخمینی رسیدگی برای شهروند ارسال می‌شود. همزمان، شکایت به بازرس مربوطه در دستگاه اجرایی موردنظر ارجاع داده می‌شود.

رفیع زاده با اشاره به قابلیت‌های نظارتی سامانه تأکید کرد: این سامانه هر ۱۰ دقیقه یک‌بار نقشه حرارتی نارضایتی‌ها را در سه سطح استانی، شهرستانی و دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌دهد که امکان مداخله فوری را فراهم می‌کند.

وی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود تأکید قانونی بر منع دریافت کپی مدارک از مردم، تنها ۱۷.۸ درصد دستگاه‌های اجرایی این قانون را رعایت می‌کنند، در حالی که ۸۲.۲ درصد همچنان به دریافت مدارک غیرضروری اصرار دارند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره نتایج اجرای سامانه خاطرنشان کرد: بر اساس داده‌های این سامانه، پرداخت‌های تشویقی کارکنان به شاخص رضایتمندی مردم گره خواهد خورد و انتصابات مدیریتی بر اساس عملکرد در رسیدگی به شکایات انجام می‌شود. همچنین دستگاه‌های با شکایات پرتکرار مشمول بازرسی‌های ویژه خواهند شد.

رفیع زاده خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این سامانه، زمان پاسخگویی به شکایات و درخواست‌های مردمی حداکثر ۴۸ ساعت برای شکایات عادی و ۲۴ ساعت برای موارد فوری خواهد بود.

به گفته وی ؛ این سامانه پوشش سراسری در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها دارد و پاسخگویی ۲۴ ساعته و هفت روز هفته خواهد بود.





آخرین خبر قزوین در اینستاگرام : https://instagram.com/qazvin_today