نماد آخرین خبر

طرح جدید ترافیکی در بجنورد؛ کدام خیابان‌ها یکطرفه می شوند؟

منبع
ايرنا
بروزرسانی
طرح جدید ترافیکی در بجنورد؛ کدام خیابان‌ها یکطرفه می شوند؟

ایرنا/ با توجه به افزایش بی‌رویه تردد خودروهای شخصی و ایجاد گره‌های ترافیکی در هسته مرکزی شهر بجنورد، پلیس راهور خراسان شمالی از اجرای طرحی جدید برای تغییر در مسیرهای حرکتی و یک‌طرفه کردن برخی خیابان‌ها خبر داد.

رئیس پلیس راهور خراسان شمالی اظهار کرد: پس از بررسی‌های میدانی، کارشناسی‌های فنی و تصویب نهایی در شورای همتای استان، مسیر حرکت چند خیابان مهم بجنورد تغییر یافته یا به صورت یک‌طرفه تعریف شده است.

سرهنگ هادی پرویزیان افزود: این تغییرات که از هفته آینده اجرایی خواهد شد با هدف روان‌سازی عبور و مرور، کاهش تصادفات شهری و بهبود ترافیک در بافت مرکزی شهر طراحی شده است.

جزئیات تغییرات ترافیکی جدید در بجنورد:

تقاطع صیاد شیرازی به سمت امیریه:

مسیر تردد از غرب به شرق تعریف شده است تا جریان ترافیک از مناطق پرتردد به سمت امیریه هدایت شود.

خیابان شهید امامی (از میدان فردوسی تا امیریه):

این مسیر که پیش از این از جنوب به شمال بود، بدون تغییر باقی خواهد ماند اما در طرح جدید، امتداد آن تا امیریه شمالی، تقاطع شورای شهر ادامه می‌یابد.

خیابان سرتیپ نامجو:

این خیابان که پیش‌تر به صورت دوطرفه استفاده می‌شد، اکنون یک‌طرفه از شرق به غرب خواهد شد با هدف جلوگیری از گره‌های ترافیکی و نظم‌بخشی به عبور خودروها.

خیابان بسیج:

مسیر این خیابان به شمال به جنوب تغییر پیدا می‌کند و به عنوان یکی از محورهای اصلی اتصال به خیابان طالقانی و خیابان شهید صیاد شیرازی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

خیابان رضا امامی ۱۶ (میدان فردوسی به سمت امیریه):

این خیابان پرتردد که با مشکلات جدی ترافیکی مواجه بود، اکنون به صورت یک‌طرفه عمل خواهد کرد و ترافیک آن به سمت خیابان میرزا رضای کرمانی هدایت می‌شود.

خیابان میرزا رضای کرمانی:

مسیر این خیابان در محدوده بین تقاطع بسیج و خیابان طالقانی، جنوب به شمال تعریف شده و به عنوان ادامه‌دهنده مسیر خیابان امامی در طرح دیده شده است.

نگاهی به ریشه‌های ترافیک شهری بجنورد

شهردار بجنورددر این خصوص با اشاره به تاریخچه معابر شهر افزود: خیابان‌های مرکزی بجنورد مربوط به حدود ۷۰ سال پیش هستند و برای رفت‌وآمد خودرویی طراحی نشده‌اند.

محمد علی کشمیری با تأکید بر اینکه صرف افزایش خیابان‌ها یا احداث اتوبان‌ها راه‌حل پایدار ترافیک نیست، افزود: در جهان امروز، توسعه معابر به‌تنهایی پاسخگو نیست و تنها راه‌حل بلندمدت، کاهش سفرهای درون‌شهری، توسعه دولت الکترونیک و افزایش ناوگان حمل‌ونقل عمومی است.

کشمیری ادامه داد: افزایش مسیرها و خیابان‌ها فقط موجب افزایش میل به استفاده از خودروی شخصی می‌شود و چالش ترافیک را پیچیده‌تر می‌کند.

شهردار بجنورد همچنین از حذف دو میدان شهری و ایجاد زیرگذر در منطقه خرمشهر به عنوان بخشی از اقدامات اجرایی برای کاهش گره‌های ترافیکی یاد کرد و افزود: اجرای این طرح‌ها هم‌اکنون در دستور کار شهرداری است.

طرح یک‌طرفه‌سازی برخی معابر شهر بجنورد، نخستین گام برای ساماندهی ترافیک مرکز شهر در سال جاری به شمار می‌رود که با همکاری پلیس راهور، شهرداری و دستگاه‌های مربوطه اجرا و امید می‌رود با اجرای کامل این طرح، بخشی از مشکلات عبور و مرور کاهش یافته و تردد شهروندان تسهیل شود.

براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، شهرستان بجنورد به عنوان مرکز استان ۳۲۴ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۳۰ هزار آن در شهر بجنورد ساکن هستند.





آخرین خبر خراسان شمالی در اینستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today