نماد آخرین خبر

مدارس استاندارد عامل ارتقای ۲۵ درصدی کیفیت آموزش در ایلام است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مدارس استاندارد عامل ارتقای ۲۵ درصدی کیفیت آموزش در ایلام است

ایرنا/ ایلام - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام با اشاره به اهمیت استاندارد و مقاوم‌سازی مدارس، گفت که ساخت فضاهای مقاوم و مجهز با بهره‌گیری از روش‌های نوین و پیشرفته، گامی مؤثر در تحقق عدالت، توسعه زیرساخت‌ها و عامل ارتقای ۲۵ درصدی کیفیت آموزش در استان است.

به گزارش ایرنا، جلال حمره روز سه‌شنبه در همایش نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی با مشارکت مردم در ایلام، اظهار کرد که یکی از اولویت‌های استان رفع محرومیت آموزشی با ساخت مدارس ایمن، استاندارد و مجهز است.

وی تاکید کرد که این مدارس باید نه‌تنها برای نسل کنونی، بلکه برای نسل‌های آینده نیز پایدار، امن و قابل استفاده باشد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان ایلام با تشریح روش‌های نوین در ساخت‌وساز مدارس، افزود: روش دیوار مسلح بتنی، یکی از شیوه‌های صنعتی و پیشرفته‌ای است که در پروژه‌های مدرسه‌سازی استان به کار گرفته شده است.

حمره یادآور شد: این روش که در کشورهای پیشرفته مانند اروپا و آمریکای شمالی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، نه‌تنها از نظر مقرون‌به‌صرفه بودن (تا ۲۳ درصد کاهش هزینه)، بلکه از لحاظ مقاوم بودن در برابر زلزله و سایر بلایای طبیعی کارآمد است.

وی تاکید کرد که این روش توسط متخصصان داخلی طراحی شده و هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود و هم ساخت مدارس شتاب بیشتری پیدا می‌کند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان ایلام بیان کرد که بهره‌گیری از روش‌های صنعتی، کیفیت ساخت مدارس را ارتقا داده و انقلابی در حوزه احداث فضاهای آموزشی کشور به وجود آورده است.

ساخت مدارس استاندارد، اولویت اصلی پروژه‌ها

حمره با تاکید بر ضرورت حفظ استانداردها در ساخت مدارس، اظهار کرد که در ساخت مدارس، مساله ایمنی و استانداردسازی اولویت اصلی است و هرگز نباید از استانداردهای مورد نیاز کوتاه بیاییم، چرا که فضاهای آموزشی نامناسب می‌توانند کیفیت آموزش و انگیزه دانش‌آموزان را به شدت تحت تأثیر قرار دهند.

وی با بیان اینکه مدارسی ساخته شود که برای دهه‌ها نیازهای آموزشی استان را برآورده کنند، تصریح کرد که ساخت یک مدرسه استاندارد می‌تواند تا ۲۵ درصد کیفیت آموزشی را بهبود بخشد و این آمار نشان‌دهنده اهمیت ایجاد فضای مناسب برای یادگیری دانش‌آموزان است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام، مشارکت مردم و خیران را سنگ بنای موفقیت طرح‌های مدرسه‌سازی دانست و بیان کرد: خیران مدرسه‌ساز و حامیان آموزش و پرورش، نقش کلیدی در پیشبرد فرآیند ساخت مدارس ایفا می‌کنند.

حمره بیان کرد: امروز شاهد کمک‌های قابل‌توجه و بدون چشم‌داشت خیران هستیم که با روحیه مسئولیت‌پذیری اجتماعی وارد این عرصه شده‌اند و ما به این همراهی امیدواریم و معتقدیم مشارکت همگانی، گره‌های بزرگی از مشکلات آموزشی استان را باز خواهد کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی در استان ایلام بیان کرد: اکنون چندین پروژه ساخت مدرسه‌ و مقاوم‌سازی در مناطق محروم و مرزی استان در دست اجرا است که با هدف توسعه عدالت آموزشی و ایجاد فرصت‌های برابر برای همه دانش‌آموزان، به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار، برنامه‌ریزی شده‌اند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام تصریح کرد که هدف این است که هیچ دانش‌آموزی به دلیل کمبود زیرساخت از مسیر آموزش عقب نماند.

حمره در بخش دیگری از سخنان خود هوشمندسازی مدارس را یکی از اولویت‌های مهم استان دانست و تصریح کرد: با ورود به عصر جدید آموزشی، مدارس هوشمند می‌توانند نقش بزرگی در پیشرفت دانش‌آموزان ایفا کنند و ما باید از این امکانات برای ارتقای سطح کیفی آموزش بهره ببریم.

وی با اشاره به همت مدیران، خیران و مردم در پیشبرد این طرح‌ها تأکید کرد: به طور کامل به موفقیت این نهضت امید داریم چرا که این نهضت تنها مربوط به ساخت مدارس نیست، بلکه زمینه‌ساز توسعه پایدار استان، ایجاد امید در دل خانواده‌ها و تضمین آینده تحصیلی فرزندانمان است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام خاطرنشان کرد که چراغ این نهضت روشن شده و با همت شما، این مسیر به سرانجام خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که در استان ایلام، ساماندهی ۶۸ مدرسه سنگی در دستور کار قرار گرفته است که برخی از این مدارس تحویل مدیران پروژه شده‌اند و کار اجرایی آن‌ها آغاز و تلاش می‌شود که مهرماه، این مدارس به تجهیزات لازم و استانداردهای آموزشی مجهز شوند.

حمره تصریح کرد که علاوه بر این، تعدادی از این مدارس در حال عقد تفاهم‌نامه با خیرین به منظور تأمین مالی پروژه هستند و با همکاری مدیران پروژه، عملیات اجرایی این مدارس نیز شروع خواهد شد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان ایلام افزود: در حال حاضر حدود ۱۵ پروژه نیمه‌تمام در دست اجرا داریم که طبق برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام‌شده، این مدارس تا پایان شهریورماه سال جاری آماده بهره‌برداری خواهند بود و به سیستم آموزشی استان تحویل داده می‌شوند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان ایلام همچنین به ساماندهی مدارس با تراکم دانش‌آموزی بالا و استانداردهای فضای آموزشی پایین اشاره کرد و گفت: در استان، مدارسی وجود دارند که تعداد دانش‌آموزان حاضر در یک کلاس از ۳۵ نفر فراتر می‌رود و فضای آموزشی موجود به ازای هر دانش‌آموز کمتر از سه مترمربع است که این مدارس نیز جزو اولویت اصلی برای ساماندهی قرار دارند.

بر پایه این گزارش، همایش نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی با مشارکت مردم، ویژه مسئولان مردمی پروژه‌های مدرسه‌سازی استان، در سرسرای همایش‌های مجموعه فرهنگیان ایلام با حضور «اردشیر دهقان»، مشاور معاون وزیر در قرارگاه جهادی نهضت توسعه و عدالت در فضاهای آموزشی، «مهدلو»، عضو قرارگاه عدالت تربیتی، و «احمد کرمی»، استاندار ایلام برگزار شد.

در این همایش ۱۲۰ نفر از مسئولان مردمی پروژه‌های مدرسه‌سازی در مناطق مختلف استان ایلام حضور داشتند.

استان ایلام دارای ۱۲۶۰ فضای آموزشی در مناطق شهری، روستایی و عشایری است.





آخرین خبر ایلام در اینستاگرام :https://www.instagram.com/akharinkhabar_ilam/