نماد آخرین خبر

پروژه مهر فرصتی برای ارتقای عدالت و کیفیت آموزشی است

منبع
مهر
بروزرسانی
پروژه مهر فرصتی برای ارتقای عدالت و کیفیت آموزشی است

مهر/ مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، پروژه مهر ۱۴۰۴ را نه تنها سرآغاز سال تحصیلی جدید، بلکه فرصتی برای ارتقاء عدالت و کیفیت آموزش در استان دانست.

سید فواد حسینی بعدازظهر دوشنبه در اولین نشست کارگروه استانی «پروژه مهر ۱۴۰۴» با اظهار کرد: پروژه مهر نه تنها نقطه شروعی برای سال تحصیلی آتی است، بلکه می‌تواند با برنامه‌ریزی‌های دقیق و بهره‌گیری از تمامی پتانسیل‌های موجود، زمینه‌ساز پیشرفت عدالت آموزشی و بهبود کیفیت آموزش در سراسر استان باشد.

وی با تأکید بر اهمیت پرهیز از فعالیت‌های موازی و همپوشانی، که موجب اتلاف منابع و کاهش کارایی می‌شوند، افزود: تمام تلاش‌های ما باید متمرکز بر تحقق اهدافی باشد که به عدالت آموزشی و ارتقای فرآیندهای یادگیری کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به این مقصود، لازم است که از تمامی ظرفیت‌های داخلی و بیرونی به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

لزوم تقویت پژوهش سراهای دانش‌آموزی

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان همچنین به تقویت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی اشاره کرد و آن را یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها دانست.

حسینی بیان داشت: این مراکز بستری مناسب برای پرورش استعدادها و توانمندسازی نسل آینده هستند و نقش قابل‌توجهی در بهبود کیفیت آموزشی ایفا می‌کنند و تمامی حوزه‌ها باید با خلاقیت و استفاده بهینه از امکانات موجود، به پیشبرد اهداف دستگاه خود کمک کنند.

حسینی بر لزوم طراحی برنامه‌های خلاقانه و از پیش برنامه‌ریزی‌شده تأکید کرد تا تأثیری ماندگار بر سیستم آموزشی کشور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌ها، نواحی و مناطق موظف‌اند با دقت و حساسیت ویژه، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند تا همه فعالیت‌ها به شکلی هدفمند و مؤثر اجرا شوند.

وی همچنین به بررسی دقیق مشکلات و چالش‌های سال گذشته برای جلوگیری از تکرار آن‌ها در سال جاری اشاره کرد.

آموزش و پرورش نیازمند توجه ویژه و اجرای دقیق برنامه‌ها است

حسینی تأکید کرد: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد حاکمیتی، نیازمند توجه ویژه و اجرای دقیق برنامه‌ها است و همه فعالیت‌ها باید با حساسیت بالا انجام شوند و قبل از مواجهه با چالش‌ها، برنامه‌ریزی مناسبی برای مدیریت آن‌ها صورت گیرد.

وی به اهمیت هم‌افزایی و همکاری میان تمامی بخش‌ها، شامل مدیران، معلمان، والدین و حتی نهادهای خارج از آموزش و پرورش، پرداخت.

وی گفت: هیچ اقدام مؤثری بدون تعامل و مشارکت همگانی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید، اگر بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق، بهره‌گیری از دانش روز و مدیریت بهینه منابع، مسیر روشنی برای آینده نظام آموزشی ترسیم کنیم، بی‌شک نه‌تنها کیفیت آموزشی را ارتقا داده‌ایم، بلکه زمینه‌ساز رشد اجتماعی، علمی و فرهنگی نسل‌های آینده نیز خواهیم بود.





آخرین خبر کردستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online