رسالت دانشگاه، ارتباط آموزش و بازار کار است

ایرنا/ یزد - ایرنا - رئیس دانشگاه امام جواد (ع) یزد با تأکید بر نقش دانشگاه در تقویت ارتباط بین آموزش، پژوهش و بازار کار گفت: این نهاد علمی با بهرهگیری از ظرفیتهای موجود برای تربیت دانشجو متناسب با نیازهای جامعه تلاش میکند.
به گزارش ایرنا، " داریوش پورسراجیان " عصر سهشنبه در نشست با خبرنگاران استان یزد افزود: ۸۰ درصد دانش آموختگان این دانشگاه جذب بازار کار می شوند.
وی بر ضرورت تعامل هرچه بیشتر بین آموزش عالی و آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: باید دانشجویان بتوانند آموزشهای کاربردی و متناسب با نیازهای بازار کار دریافت کنند در همین راستا، پایگاه انتخاب رشته دانشگاه دوباره فعال شده است.
وی همچنین همکاری دانشگاه با بازار کار و حوزه کارآفرینی را مورد تاکید قرار داد و گفت : این دانشگاه با داشتن کافه کارآفرینی و همکاری با پارک علم و فناوری یزد، اقدامات مؤثری برای تقویت مرکز رشد و کارآفرینی انجام داده است.
پور سراجیان افزود: دانشگاه امام جواد از سال ۱۳۸۴ با پذیرش دانشجو در ۲ رشته کاردانی آغاز به کار کرد و امروز با بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ دانشجو در ۵۹ رشته مختلف از مقطع کاردانی تا کارشناسی ارشد فعالیت میکند و تاکنون بیش از ۶ هزار دانش آموخته داشته است.
وی ادامه داد : این دانشگاه دارای ۳۵ عضو هیأت علمی تمام وقت و ۲۵۰ استاد پارهوقت و حقالتدریس است.
این مسوول اضافه کرد : این دانشگاه چهار دانشکده اصلی شامل مدیریت، علوم انسانی، هنر و معماری و فنی و مهندسی دارد و عمده دانشجویان در مقطع کارشناسی تحصیل میکنند و امسال رشته حقوق به عنوان بیستمین رشته کارشناسی موفق به دریافت مجوز پذیرش دانشجو شد.
پورسراجیان درباره فعالیتهای پژوهشی نیز اظهار داشت: دانشگاه امام جواد سه کانون تفکر در حوزههای مختلف راهاندازی کرده که نتایج مثبتی داشتهاست.
وی ادامه داد: هم اکنون کانون نوآوری شهری با همکاری مرکز خلاقیت شهرداری یزد و کانون لباس، با همکاری انجمن نساجی در این دانشگاه فعال است.