شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل در سیستان و بلوچستان در اولویت نظام آموزشی است

ایرنا/ مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل یکی از اولویتهای قطعی آموزش و پرورش است، افزود: تمامی مناطق موظفند با تشکیل کارگروههای فعال، اقداماتی هدفمند و اثربخش را در این زمینه طراحی و اجرا کنند.
رسول صفرزائی با اشاره بر ضرورت تحقق عدالت آموزشی، از تمامی اداراههای سیستان و بلوچستان خواست تا با تشکیل کارگروههای تخصصی، شناسایی و جذب دانشآموزان بازمانده از تحصیل را با جدیت دنبال کنند.
وی با اشاره به رسالت اجتماعی نظام تعلیم و تربیت، بر لزوم فراهمسازی فرصتهای برابر آموزشی برای همه کودکان واجبالتعلیم تأکید کرد و افزود: هیچ دانشآموزی نباید به دلیل فقر، موقعیت جغرافیایی یا شرایط خانوادگی، از حق تحصیل محروم بماند.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت تقویت دوره پیشدبستانی در جلوگیری از بازماندگی تحصیلی، اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی این دوره، بهویژه در مناطق کمبرخوردار، نقش مؤثری در آمادگی تحصیلی کودکان و افزایش نرخ جذب پایه اول دارد.
وی سازماندهی دقیق نیروی انسانی، جانمایی مناسب مدارس و توجه به توزیع عادلانه امکانات آموزشی را از ارکان تحقق عدالت آموزشی برشمرد و خاطرنشان کرد: برنامهریزیهای زیرساختی باید بر اساس شاخصهای جمعیتی و نیازهای واقعی مناطق صورت گیرد.
صفرزایی، اجرای هدفمند پروژه مهر را بسترساز آغاز یک سال تحصیلی منظم، بانشاط و باکیفیت دانست و گفت: مدارس باید در فضاسازی محیطی، تجهیز کلاسها، ساماندهی نیروها و برنامههای تربیتی، آمادگی کامل داشته باشند.
وی نقش مشاوران را در هدایت تربیتی و رشد شخصیتی دانشآموزان مهم ارزیابی کرد و افزود: بهرهگیری از ظرفیت مشاوران میتواند در انتقال مفاهیم اخلاقی، تقویت هویت فرهنگی و حمایت روانی از دانشآموزان مؤثر واقع شود.