خط ۲ متروی قم وارد مرحله حفاری میشود

ایرنا/ قم - ایرنا - اعضای شورای اسلامی شهر قم روز دوشنبه در یکصد و هشتاد و دومین جلسه رسمی، روند توسعه خطوط ریلی درونشهری را بررسی و اعلام کردند: عملیات حفاری خط ۲ متروی قم از هفته آینده با سه دستگاه حفاری تی.بی.ام آغاز خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در این جلسه سند چشمانداز کوتاه مدت خطوط ریلی شهر با محوریت ۳۰ اقدام مشخص، و مدل شفاف تامین منابع مالی و زمانبندی اجرای طرحها در سه جبهه مختلف ارائه شد.
این سند امکان رصد، پیگیری و پشتیبانی از طرحهای ریلی را فراهم میکند و از جمله اهداف آن بهرهبرداری از خط یک مترو و آغاز احداث خطوط جدید است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر قم در این خصوص اظهار کرد: تکمیل خطوط پرظرفیت، بهویژه خط یک و ایجاد خط دو مترو، از اولویتهای اصلی شهر است و تلاش میشود طرحها با قدرت اجرایی پیش روند تا امیدآفرینی لازم برای شهروندان فراهم شود.
محمد حسین دهناد درباره خط شماره ۲ متروی قم گفت: گام نخست این طرح، حفاری تونل است که با هماهنگیهای انجامشده، دو دستگاه حفاری تی.بی.ام وارد شهر شدهاند و از هفته آینده عملیات با سه دستگاه آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: این فاز از خط دو متروی قم از شهرک پردیسان تا بوستان علوی و از بوستان علوی تا میدان مفید امتداد دارد.
خط ۲ متروی قم با طول ۱۸ کیلومتر و ۱۶ ایستگاه در حال اجراست و از پردیسان تا منطقه خداکرم اجرا می شود.
رئیس کمیسیون عمران همچنین با اشاره به شرایط ویژه کشور و تاثیر تحریمها، تاکید کرد: تلاش میشود طرحها با سرعت و قدرت اجرایی پیش روند تا نتایج ملموس آن برای مردم قابل مشاهده باشد.
طرح متروی قم از سال ۱۳۸۹ آغاز شد و قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا مسوول اجرای آن است.
خط یک مترو به طول ۱۴.۸ کیلومتر و شامل ۱۴ ایستگاه از قلعهکامکار تا میدان شهید مطهری است؛ مرحله نخست آن تقریبا تکمیل شده اما به دلیل تامین نشدن واگنها هنوز بهرهبرداری نشده است.