نماد آخرین خبر

پاسخ‌گویی روزانه پلیس قم به ۱۲ هزار تماس

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پاسخ‌گویی روزانه پلیس قم به ۱۲ هزار تماس

ایرنا/ قم - ایرنا - فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به فعالیت سامانه مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ استان، گفت: روزانه حدود ۱۲ هزار تماس مردمی پاسخ داده می‌شود و در ایام جنگ ۱۲ روزه، این تعداد به ۳۰ هزار تماس روزانه رسید که در مجموع ۲۵۵ هزار تماس مردمی در آن ایام ثبت شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه پلیس، سردار محمدرضا میرحیدری روز یکشنبه در سومین روز از هفته انتظامی و در دیدار با تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: هر هفته برنامه‌های ویژه‌ای در تکریم شعائر الهی و تجلیل از علما و شهدا برگزار می‌شود که نیازمند تأمین امنیت عمومی است.

وی در ادامه از کسب رتبه اول کشور قم در کاهش سرقت خبر داد و گفت: سرقت به عنف، احشام و اماکن کاهش قابل توجهی داشته و شرارت و درگیری نیز در سال جاری ۷۳ درصد کاهش یافته است.

میرحیدری همچنین از کاهش ۲۶ درصدی میزان شکایات مردمی طی سال جاری از طریق سامانه ۱۹۷ خبر داد و آن را نشانه‌ای از بهبود عملکرد پلیس دانست.

وی با اشاره به تدابیر فرمانده کل انتظامی کشور، اولویت اول را ارتقای سطح رفتار پلیس و تقویت بنیه معنوی و اعتقادی عنوان کرد و از فعالیت‌های قرآنی و نهج‌البلاغه‌محور مجموعه عقیدتی سیاسی در نیروی انتظامی قم تقدیر کرد.

وی افزود: پلیس قم در حفظ کامل قرآن کریم و کسب رتبه‌های برتر کشوری در قرائت، حفظ و ترتیل موفق عمل کرده است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) نیز در این دیدار، خدمات پلیس جمهوری اسلامی ایران را دارای تفاوت ماهوی با پلیس سایر کشورها دانست و ویژگی‌هایی چون صبر، ادب، ایمان، و مقاومت را از شاخصه‌های مهم این نیرو برشمرد.

آیت‌الله سید محمد سعیدی، معیار خدمات پلیس در جمهوری اسلامی را نگاه به خداوند، تبعیت از ولایت، خدمت به مردم و پاسداری از خون شهدا دانست و افزود: پلیس حتی در ساعات غیراداری نیز تا پای جان در عرصه خدمت‌رسانی حضور دارد.

وی با اشاره به آیه ۱۲۶ سوره بقره، امنیت را شرط تحقق برکات و رزق و روزی دانست و بصیرت را لازمه ایجاد امنیت عنوان کرد.





آخرین خبر قم در اینستاگرام : https://instagram.com/qomtoday