سرپرست اورژانس: تماسهای مزاحم با اورژانس ۴۶ درصد افزایش یافت

فارس/سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش ۴۶ درصدی مزاحمتهای تلفنی در ۲ هفته نخست مهرماه ۱۴۰۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: مزاحمتهای تلفنی نهتنها منابع اورژانس را بیجهت درگیر میکنند، بلکه میتوانند جان بیماران واقعی را نیز به خطر بیندازند.
نرگس عسگری، از رشد نگرانکننده مزاحمتهای تلفنی برای سامانه اورژانس ۱۱۵ در ۲ هفته نخست مهرماه سال جاری خبر داد.
مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آمار ثبتشده در مرکز اورژانس پیش بیمارستانی استان اظهار داشت: در بازه زمانی مذکور، مزاحمتهای تلفنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۴۶ درصدی مواجه بوده است.
وی افزود: در مجموع ۷ هزار و ۸۰۲ تماس با اورژانس برقرار شده که از این تعداد، یک هزار و ۷۵۴ مورد منجر به اعزام آمبولانس و ارائه خدمات پیش بیمارستانی شده و به ۶۲۷ تماس نیز مشاورههای پزشکی تلفنی ارائه گردیده است.
سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به مأموریتهای انجامشده در این مدت گفت: انتقال ۱۲۰ بیمار قلبی، ۶۳ بیمار تنفسی، یک مورد غرقشدگی و یک مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن از جمله مأموریتهای ثبتشده بوده است.
وی در پایان با تأکید بر ضرورت مسئولیتپذیری شهروندان در تماس با اورژانس خاطرنشان کرد: مزاحمتهای تلفنی نهتنها منابع اورژانس را بیجهت درگیر میکنند، بلکه جان بیماران واقعی را نیز به خطر میاندازند. از شهروندان محترم انتظار میرود در تماس با اورژانس، دقیق و مسوولانه عمل کرده و از تماسهای غیرضروری و مزاحمتهای تلفنی جداً خودداری نمایند.