مبلغان مجازی فعال جنگ تحمیلی ۱۲ روزه در قم تجلیل شدند

ایرنا/ قم - ایرنا - آیین تجلیل از مبلغان و فعالان فضای مجازی جنگ تحمیلی ۱۲ روزه روز پنجشنبه با حضور جمعی از مدیران حوزههای علمیه و طلاب فعال در عرصه رسانه در قم برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون امور بینالملل حوزههای علمیه در این مراسم با اشاره به نقشآفرینی مؤثر طلاب در جریان جنگ تحمیلی ۱۲ روزه در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران اسلامی، این رخداد را از تاریخیترین و راهبردیترین حوادث ۱۰۰ سال اخیر دانست و گفت: در همان ساعات ابتدایی این جنگ، طلاب و مدیران حوزه با درک صحیح از موقعیت و نگاه جهادی، در خط مقدم تبیین و دفاع رسانهای از آرمانهای انقلاب و مقاومت قرار گرفتند.
حجتالاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری افزود: اهمیت این نبرد در آن بود که برای نخستینبار در دهههای اخیر، جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها کشور جهان، با قدرت و شجاعت در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستاد و موجی از بیداری و تنفر جهانی نسبت به اسرائیل را در میان ملتها و حتی نهادهای بینالمللی ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه این رخداد سبب شکلگیری نوعی «سرنوشت واحد اسلامی» در میان امت شد، اظهار داشت: در این جنگ، مسلمانان در سراسر جهان دریافتند که سرنوشت ایران، سرنوشت تمامی امت اسلامی است؛ چنانکه علمای میانمار پس از پیروزی ایران گفتند ما نیز احساس آرامش و امنیت کردیم، زیرا اگر جمهوری اسلامی آسیب میدید، نوبت به کشورهای دیگر میرسید.
وی افزود: این تجربه نشان داد که جنگ تحمیلی ۱۲ روزه فرصتی برای آسیبشناسی، بازنگری در راهبردها و آمادهسازی ظرفیتهای جهادی و رسانهای برای آینده است و حوزه باید با بهرهگیری از راهبردهای قرآنی، خود را برای میدانهای بعدی آمادهتر کند.
وی تاکید کرد: قرآن کریم در آیات مربوط به «نصر» و «فتح»، نقشه راه روشنی برای مواجهه با بحرانها ترسیم کرده و طلاب فعال در فضای مجازی باید با الهام از این مفاهیم، در مسیر تثبیت پیروزیها و تداوم جهاد تبیینی گام بردارند.
تولید بیش از هفت هزار محتوای تبلیغی در جریان جنگ
مدیر هنری و تبلیغ نوین معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم نیز در این آیین گزارشی از عملکرد تبلیغی و رسانهای طلاب در طول جنگ تحمیلی۱۲ روزه ارائه کرد و گفت: مجموع تولیدات محتوایی و محصولات رسانهای حوزه در این مدت، به بیش از هفت هزار اثر تبلیغی و بصری رسید.
حجتالاسلام محمدعلی قربانی با اشاره به تقسیم تولیدات در سه بخش اصلی «کلام و عقاید»، «سیاست و اجتماع» و «ادیان» اظهار داشت: در این قالبها، در مجموع چهار هزار و ۷۶۳ محتوا تولید شد که بخشی از آنها به طور مستقل منتشر و بخشی نیز در قالب محصولات چندرسانهای در شبکههای تبلیغی حوزه توزیع گردید.
قربانی افزود: در بخش تولید محصولات تبلیغی سه محور اصلی دنبال شد؛ شامل سناریو و طرح مکتوب، آثار گرافیکی و موشنگرافی و کلیپ و انیمیشن که در مجموع ۲ هزار و ۳۲۲ محصول رسانهای را تشکیل میداد.
مدیر هنری معاونت تبلیغ حوزه با بیان اینکه این آثار مجموعاً بیش از ۲۵۵ میلیون بازدید و بازنشر در شبکههای مجازی و رسانهای داشتند، خاطرنشان کرد: این فعالیت گسترده، جلوهای از حضور پرقدرت طلاب در عرصه نبرد نرم و نشاندهنده تحول محتوایی حوزه در مواجهه با جنگ روایتهاست.
وی در پایان بر ضرورت رفع برخی محدودیتها و فراهمسازی حضور ساختاریافتهتر نهادهای حوزوی در شوراهای بالادستی فضای مجازی تأکید کرد و گفت: تجربه جنگ تحمیلی۱۲ روزه نشان داد که حوزه علمیه دارای ظرفیتهای بینظیری در تولید محتوای دینی و انقلابی است و لازم است این توان در تصمیمسازیهای ملی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
در این آیین همچنین فعالان و مبلغان فضای مجازی در جنگ ۱۲ روزه نیز به بیان تجارب و نظرات خود پرداختند.