سرشماری ۱۴۰۵ در سمنان بهصورت ثبتیمبنا اجرا میشود / اتصال کد ملی به کد پستی با طرح GNAF

ایرنا/ سمنان - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۴۰۵ در استان با رویکرد «ثبتیمبنا» اجرا میشود که بر اساس آن، دادههای آماری از طریق دستگاههای اجرایی گردآوری و با طرح ملی GNAF، کد ملی افراد به کد پستی اماکن متصل خواهد شد تا تصویر دقیقتری از ترکیب جمعیتی، شغلی و سکونتی شهرستانها بهدست آید.
به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا عبدالهزاده روز سه شنبه در شورای اداری سمنان با اشاره به تصویب اجرای سرشماری ثبتیمبنا در شورای آمار کشور اظهار کرد: جمعیت واقعی شهرستان سمنان در سرشماری آینده مشخص خواهد شد و این طرح گامی مهم در جهت تصمیمگیریهای مبتنی بر داده است.
وی با بیان اینکه اجرای دقیق سرشماری نیازمند زیرساختهای فنی است، افزود: یکی از ارکان اصلی این طرح، اجرای پروژه ملی GNAF است که با اتصال کد ملی به کد پستی اماکن، امکان شناسایی دقیق خانوارها و نوع فعالیت اقتصادی و سکونتی هر منطقه فراهم میشود.
عبدالهزاده با قدردانی از پیگیریهای فرماندار سمنان در مدیریت اجرای GNAF گفت: شهرداری زیرساختها و نقشههای مورد نیاز را در اختیار اداره پست قرار داده و با تأمین اعتبارات شهرستانی، بهزودی مراحل نصب و بهروزرسانی پلاکهای جدید شهری تکمیل خواهد شد.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت تقویت ادارات شهرستانی افزود: مکاتباتی با مدیرانکل استان انجام شده تا در شهرستانهایی که امکان استقرار کامل اداره وجود ندارد، یکی از معاونان مدیرکل بهعنوان نماینده رسمی دستگاه در جلسات شهرستانی حضور داشته باشد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در بخش دیگری از سخنان خود، به موضوع کمبود منابع آبی شهرستان اشاره کرد و گفت: بهرهوری و مدیریت مصرف آب از اولویتهای توسعهای سمنان است و اجرای طرح انتقال آب میتواند به ایجاد فرصتهای اقتصادی جدید منجر شود.
وی اظهار کرد: بر اساس برآوردها، تولید ناخالص داخلی استان در سال ۱۴۰۴ حدود ۲۵۰ همت پیشبینی میشود که بیش از ۷۰ همت آن سهم شهرستان سمنان خواهد بود؛ همچنین هر ۸۵۰ مترمکعب آب مصرفی در این شهرستان، یک فرصت شغلی ایجاد میکند.
عبدالهزاده افزود: اجرای سرشماری ثبتیمبنا و تکمیل طرح GNAF، زیربنای برنامهریزی دقیقتر برای توسعه متوازن و پایدار در شهرستان سمنان است و تحقق آن نیازمند همافزایی همه دستگاهها و نهادهای اجرایی است.
















