ترمیم آسفالت بعد از عملیات حفاری فیبرنوری زمانبر است/ قطعی تلفنها نباید بیش از ۲۴ ساعت طول بکشد

ایسنا/ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، در واکنش به گلایههای شهروندان شیراز از عملیات حفاری فیبر نوری و زمانبر شدن ترمیم معابر، گفت: ترمیم محل حفاریها به دلیل مراحل مختلف از جمله بتنریزی، آبدهی و تثبیت این مراحل قبل از آسفالت شدن، زمانبر است.
حمید سلیمانپور، اجرای کلان پروژه فیبر نوری منازل و کسبوکارها در استان فارس را اتفاقی بسیار مهم در حوزه تامین زیرساختهای ارتباطی پرسرعت و پایدار توصیف کرد و با اشاره به فرسودگی شبکه قدیمی سیم مسی و پیشرفت تکنولوژی، مهاجرت به فیبر نوری را امری ضروری دانست.
وی ضمن عذرخواهی از شهروندان بابت مشکلات و خرابیهای ناشی از عملیات عمرانی اجرای پروژه، درخواست کرد که شهروندان در این زمینه مقداری تحمل کنند و بعد از آن طعم شیرین فناوری را خواهند چشید.
رئیس شورای راهبری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس درباره علت زمانبر شدن ترمیم آسفالت بعد از انجام عملیات حفاری فیبر نوری گفت: ترمیم زمانبر است و مراحل مختلفی دارد؛ ابتدا حفاری انجام میشود، سپس داکتگذاری و لولهگذاری صورت میگیرد، فیبر نوری قرار داده میشود و بعد از آن لایههای مختلف بتنریزی و آب دادن باید انجام شود که زمانبر است.
وی افزود: تیمهای نظارتی حوزه ارتباطی استان، مستمر بر مراحل مختلف اجرای این پروژه توسط اپراتورها نظارت میکنند تا این عملیات با کمترین زمان ممکن، کمترین خرابی و کمترین خسارت به مردم انجام شود.
سلیمانپور در خصوص گلایه برخی از شهروندان در خصوص سرقت کابلهای مسی و قطع شدن خطوط تلفن و اینترنت، تاکید کرد: تلاش بر این است این مناطق در اولویت اجرای فیبرنوری منازل و کسب و کارها قرار گیرند تا به صورت کامل مشکل سرقتها برطرف شود.
نماینده ارشد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان فارس در عین حال در خصوص تعهدات اپراتورها تصریح کرد: اپراتورهایی که پروانه اجرای این کلان پروژه را دارند، ملزم هستند سه ماه قبل از اجرای کار در هر منطقه، از طریق نصب بنر، پلاکارد و ارسال پیامک اطلاعرسانی کنند و به هیچ عنوان سرویس مشترک نباید بیشتر از ۲۴ ساعت قطع شود.
سلیمانپور همچنین بیان کرد: اگر مشترک، سرویس (ADSL) هم دارد، قطع سرویس نباید بیش از ۴۸ ساعت طول بکشد و سپس در بستر فیبر نوری، همان سرویس باید فعال شود.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در روز سهشنبه ششم آبان، رئیس شورای راهبری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: شهروندان شیرازی اگر شکایتی در ارتباط با اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها دارند و یا جایی قطعی طولانیمدت داشتند، میتوانند با شماره (۱۹۵) که سامانه رسیدگی به شکایات در حوزه ارتباطات است، تماس بگیرند و همکاران حوزه ارتباطی استان در کمترین زمان ممکن موارد را پیگیری و پاسخ میدهند.
انتهای پیام
















