هشدار خودمراقبتی کارگروه اضطرار کاهش آلودگی هوا باز هم برای مشهد تمدید شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
هشدار خودمراقبتی کارگروه اضطرار کاهش آلودگی هوا باز هم برای مشهد تمدید شد

ایرنا/ رییس کارگروه اضطرار کاهش آلودگی هوا در خراسان رضوی گفت: به‌دنبال درخواست دانشگاه علوم پزشکی مشهد و انباشت آلاینده‌ها، تداوم وضعیت ناسالم و همچنین هشدار نارنجی صادره هواشناسی، هشدار خود مراقبتی برای شهروندان این کلانشهر برای روزهای هشتم و نهم آبان ماه تمدید شد.‌

علیرضا قامتی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توصیه می‌شود شهروندان علاوه بر رعایت بحث حفاظت فردی و استفاده از ماسک با محدود کردن یا حذف ترددهای غیرضروری در فضای باز و حتی تردد با وسیله نقلیه شخصی از درگیر شدن با این آلاینده‌ها پیشگیری کنند. ‌

وی اظهار کرد: در این شرایط افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی باید از تردد در سطح شهر خودداری کنند. ‌

‌رییس کارگروه اضطرار کاهش آلودگی هوا در خراسان رضوی تاکید کرد: شهروندان در مشهد باید از پیاده‌روی و ورزش‌های عمومی در فضای باز خودداری و امور خود را به وقت دیگری موکول کنند و همچنین تمامی فعالیت‌های ورزشی در شهر مشهد در فضای باز در روزهای پنجشنبه و جمعه ممنوع است. ‌

‌قامتی همچنین از تمامی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های فعال در مشهد درخواست کرد تا با اطلاع‌رسانی مناسب زمینه مشارکت عمومی در کاهش ترددها و رعایت هشدارهای خود مراقبتی را فراهم کنند.

آخرین خبر خراسان رضوی در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/khorasan_today
آخرین خبر خراسان رضوی در تلگرام :
https://t.me/Toos_today