مدیرکل آموزش و پرورش ایلام: سرگروههای آموزشی باید تحولآفرین باشند

ایسنا/ مدیرکل اموزش و پرورش استان ایلام گفت: سرگروههای آموزشی نوک پیکان اثربخشی در نظام تعلیم و تربیت هستند و باید تحول آفرین باشند.
ایرج زینیوند امروز یکشنبه ۱۸ آبان در گردهمایی سرگروههای آموزشی استان، با تأکید بر نقش حیاتی، استراتژی و تحول آفرین سر گروهها در تحول نظام تعلیم و تربیت اظهار کرد: توسعه حرفهای معلمان، ارتقاء کیفیت آموزشی، و پیگیری تخصصی چالشها، از وظایف کلیدی سرگروههای آموزشی است.
وی با اشاره به ضرورت تعامل و همافزایی سرگروههای آموزشی افزود: کیفیتبخشی زمانی تحقق مییابد که شما با روحیه تعاملی در کنار ما باشید.
زینیوند ادامه داد: آموزش و پرورش اجزا و بخشهای درهم تنیدهای دارد که باید با نگاه جامع و تخصصی به همه اجزای آن توجه شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین از اجرای طرحهای توانمندسازی معلمان با نگاه نو و دقت نظر خبر داد و در رابطه با موضوع آسیب های اجتماعی خاطر نشان کرد: در حوزه آسیبهای اجتماعی، علاوه بر تهیه اطلس جامع، به دنبال بهرهگیری از نظرات متخصصان و کاهش این آسیبها هستیم.
وی با تأکید بر استفاده حداکثری از ظرفیتهای موجود برای ارتقاء کیفیت و تجهیزات آموزشی، از سرگروهها خواست در مسیر، تخصصگرایی و حمایت از ارتقا حرفهای معلمان، نقش فعالتری ایفا کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام به موضوع بازنشستگی همکاران اشاره کرد و گفت: افزایش ورود دانشآموزان ایلامی به دانشگاه فرهنگیان، از نتایج مهمی است که رقم خواهد خورد.
اجرای پژوهش های کوچک مقیاس، عملیاتی نمودن پژوهش ها، استفاده از ظرفیت پژوهشسراها، بازدید از کلاسهای درس در بحث نظارت بالینی،تمرکز بر ارزشیابی مستمر... از جمله دیگر مواردی بود که مورد اشاره مدیرکل آموزش و پرورش استان قرار گرفت.
در این نشست ضمن بررسی راهکارهای ارتقاء کیفیت آموزشی، بنا شد کارگروههای کیفیتبخشی در دوره ابتدایی و متوسطه تشکیل شود، این کارگروهها مأموریت دارند با تمرکز بر راهبردهای نوین، مسیر بهبود کیفیت آموزش در سطح استان را دنبال کنند.
انتهای پیام
















