جشنواره «سرمایهگذاری آسان»، گامی برای معرفی هوشمندانه فرصتهای سرمایهگذاری اردبیل

ایسنا/ همایش بینالمللی «سرمایهگذاری استان اردبیل» با هدف معرفی ظرفیتها و فرصتهای سرمایهگذاری، فراهم کردن بستر جذب سرمایهگذاران داخلی و خارجی و نشان دادن ظرفیتهای بالفعل استان اردبیل و در مسیر تحقق شعار سال «سرمایهگذاری برای تولید» از پنجم تا هفتم آذرماه سالجاری در اردبیل برگزار خواهد شد.
سرمایه گذاری، یکی از عوامل کلیدی موثر بر توسعه اقتصادی هر منطقه است که تحت تاثیر مجموعه ای از عوامل کلان کشور و عوامل خاص آن قرار دارد و آگاهی دهی به سرمایه گذارن از پتانسیل و فرصتهای سرمایهگذاری، گسترش بسترهای سرمایهگذاری، ایجاد ارتباط با سرمایه گذاران و تسهیل امر سرمایه گذاری میتواند بستر جذب سرمایه گذار را افزایش دهد. در این راستا همایش بینالمللی «سرمایهگذاری استان اردبیل» با هدف معرفی ظرفیتها و فرصتهای سرمایهگذاری، فراهم کردن بستر جذب سرمایهگذاران داخلی و خارجی و نشان دادن ظرفیتهای بالفعل استان اردبیل و در مسیر تحقق شعار سال «سرمایهگذاری برای تولید» از پنجم تا هفتم آذرماه سالجاری در اردبیل برگزار خواهد شد.
از آنجا که امروزه رسانهها و فضای مجازی بهعنوان یکی از اصلیترین ابزارهای اطلاعرسانی و تأثیرگذاری در جامعه، با تولید محتوای هدفمند و آگاهیبخش در سوقدادن سرمایهگذاران به سمت حوزههای تولیدی، نقش مؤثری ایفا میکنند خانه مطبوعات استان اردبیل، در آستانه برگزاری همایش بینالمللی سرمایهگذاری استان اردبیل، برگزاری جشنواره رسانهای و فضای مجازی «سرمایهگذاری آسان» را به عنوان نخستین جشنواره موضوعی این همایش با هدف تولید محتوای فاخر، اطلاعرسانی شفاف و معرفی هوشمندانه فرصتهای سرمایهگذاری در استان با انتشار فراخوان آغاز کرد تا بتواند همگام با سایر حوزهها نقش خود را به بهترین شکل ممکن ایفا نماید به همین خاطر حبیب احمدی، مدیر خانه مطبوعات استان اردبیل با حضوردر دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل به تشریح اهمیت، اهداف و نحوه برگزاری این جشنواره پرداخت که در ذیل میخوانیم:
مدیر خانه مطبوعات استان اردبیل در تشریح این رویداد گفت: این جشنواره با محورهای «فرصتهای طلایی سرمایهگذاری در اردبیل» و «سرمایهگذاری آسان؛ نقد و راهکارها» در حال برگزاری است و از همه فعالان رسانهای، خبرنگاران، نویسندگان، عکاسان، تولیدکنندگان محتوا و فعالان فضای مجازی برای مشارکت دعوت میشود.
حبیب احمدی با تأکید بر نقش رسانه در روشنگری و آگاهیبخشی جامعه اظهار کرد: رسانهها به عنوان رکن چهارم دموکراسی و مشاور امین سرمایهگذاران عمل میکنند و میتوانند با انتقال دقیق اطلاعات، مسیر تصمیمگیری اقتصادی را برای آنان هموار سازند.
وی افزود: شرکتکنندگان میتوانند آثار خود را در قالبهای مختلف خبری و تحلیلی شامل گزارش، مصاحبه، مقاله، یادداشت، بخشهای شنیداری و دیداری مانند فیلم، پادکست، موشنگرافیک، یا آثار تصویری شامل عکس، کارتون، اینفوگرافیک و پوستر به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
به گفته مدیر خانه مطبوعات استان اردبیل، آثار باید در بازه زمانی اول مهر تا پایان اسفند ۱۴۰۴ منتشر شده باشد و بارگذاری آثار از طریق پایگاه اینترنتی http://ostani.pressfestival.ir انجام میشود.
احمدی زمان داوری آثار را ۱۵ تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۵ اعلام کرد و گفت: آیین اختتامیه جشنواره همزمان با ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰، روز روابط عمومی برگزار و از آثار برگزیده با اهدای جوایز و لوح سپاس تقدیر میشود.
احمدی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۱ رسانه دارای مجوز و عضویت ۲۲۸ نفر در خانه مطبوعات استان اردبیل، بر ضرورت تقویت کیفی رسانهها تأکید کرد و افزود: رسانههای حرفهای با تیمهای تخصصی میتوانند به صورت مؤثرتر در معرفی ظرفیتهای استان نقشآفرینی کنند.
وی با بیان اینکه استان اردبیل با اقلیم چهار فصل، برخورداری از منطقه آزاد اقتصادی و ظرفیت بالای کشاورزی، گردشگری و صنعتی فرصتهای متنوعی برای سرمایهگذاری دارد، تصریح کرد: رسانهها میتوانند با تبیین این توانمندیها، زمینه حضور سرمایهگذاران داخلی و خارجی را فراهم کنند.
احمدی در پایان رسانهها را بازوی اصلی همایش بینالمللی سرمایهگذاری استان اردبیل (Ardabil Expo ۲۰۲۵) دانست و خاطرنشان کرد: همایش با حضور سفرای کشورهای مختلف، مقامات کشوری، سرمایهگذاران و فعالان اقتصادی برگزار میشود و رسانهها میتوانند با انعکاس درست اخبار، به توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان کمک کنند.
انتهای پیام

















