سکوی دوم خط سوم قطار شهری مشهد بهرهبرداری شد؛ سرویسدهی تا ساعت 22

ایرنا/ سکوی دوم خط سوم قطار شهری مشهد امروز بیستم آبان ماه به صورت آزمایشی افتتاح شد و در اختیار زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی قرار گرفت در حال حاضر یک سوم (حدود ۶ کیلومتر) از خط سوم قطار شهری مشهد راهاندازی شده است.
محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد اظهار کرد: بخش نخست خط سوم مترو با گذشتن از حرم مطهر امام رضا(ع) و دارا بودن سه ایستگاه در میدان شهدا، باب الجواد(ع) حرم مطهر و پایانه مسافربری امام رضا(ع) مهمترین مسیر ریلی زیارت است.
قلندر اضافه کرد: اردیبهشت ماه امسال همزمان با میلاد امام رضا(ع) بخش نخست خط سوم به صورت آزمایشی بهرهبرداری شد و اینک سکوی دوم این بخش از مسیر زیارت فعال شده است تا خدماترسانی به زوار و مجاوران تسهیل شود.
وی بیان کرد: این بخش ابتدا با یک سکو و از ساعت ۶ تا ۱۴ هر روز به صورت آزمایشی در حال سرویسدهی به زائران و مجاوران بود اما امروز سکوی دوم ایستگاهها نیز در اختیار زائران و مجاوران قرار گرفت.
شهردار مشهد ادامه داد: از امروز سرویسدهی در مسیر میدان شهدا تا ایستگاه باب الجواد(ع) حرم مطهر رضوی از ساعت ۶ تا ۲۲ انجام میشود.
کاهش سرفاصله زمانی ایستگاههای خط سوم
کیانوش کیامرز، مدیرعامل شرکت قطار شهری شهرداری مشهد نیز در حاشیه این مراسم اظهار کرد: ۲ سکو شدن خط سوم و افتتاح ایستگاه بسیج از وعدههای مهم مدیریت شهری بود که امروز محقق شد.
کیامرز افزود: آبان ماه امسال عملیات اجرایی ۲ سکو کردن بخش نخست خط سوم با هزینهکرد 7 هزار میلیارد ریال انجام شد و با اجرای این طرح سرفاصله زمانی رسیدن قطار به ایستگاهها به ۱۰ دقیقه رسیده است.
وی تاکید کرد: دسترسی زائران به حرم مطهر رضوی با افتتاح سکو دوم خط سوم از ایستگاه میدان شهدا آسانتر شد و هم اینک سرویس دهی به مسافران در ایستگاههای میدان شهدا، بابالجواد(ع) و ایستگاه پایانه امام رضا(ع) انجام میشود.
حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز اظهار کرد: یکی از اولویتهای اصلی شورا و شهرداری در این دوره بهرهبرداری از بخش نخست خط سوم بود که عملیاتی شد.
موحدیان افزود: یکی از دغدغههای مردم آن بود که چرا فعالیت قطار در این مسیر تا ساعت ۱۴ انجام میشود که اکنون با راهاندازی کامل خط این موضوع هم برطرف شد.
مشهد پس از تهران دومین شهر کشور است که در سال ۱۳۸۹ به قطار شهری مجهز شد و هماینک برای این کلانشهر چهار خط تعریف شده که خطوط یک و ۲ در حال بهرهبرداری است و خطوط سوم و چهارم نیز در دست اجراست.
خط سوم قطار شهری مشهد به عنوان نخست مسیر ریلی متصل به اماکن زیارتی از اهمیت زیادی برخوردار است و گرچه چندین بار وعده مسافرگیری بخش اول این خط به تعویق افتاده اما آخرین قول و وعده بر مسافرگیری بخش اول خط سوم از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی و پایانه امام رضا(ع) در اردیبهشت ماه امسال عملیاتی شد.


















