شتاب یزد در نهضت مدرسهسازی با «بساز مدرسه»/ ۹ پروژه فعال در مسیر عدالت آموزشی

ایسنا/ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد گفت: با گسترش رویداد فرهنگی و آموزشی «بساز مدرسه» در یزد روند توسعه فضاهای آموزشی بهطوری شتاب گرفته است که هماکنون ۹ پروژه مدرسهسازی در قالب این رویداد در استان در حال اجراست.
محسن کاظمی با اشاره به استقبال گسترده مسئولان و مردم از رویداد «بساز مدرسه»، این پویش را گامی مؤثر در مسیر توسعه عدالت آموزشی دانست و گفت: مشارکت رئیسجمهور در این طرح، روح تازهای به جریان مدرسهسازی در کشور و استان یزد بخشیده است.
وی با بیان اینکه «بساز مدرسه» به نمادی از همبستگی اجتماعی در یزد تبدیل شده است، افزود: هدف این رویداد، ایجاد فضاهای آموزشی نوین و تقویت فرهنگ مشارکت مردمی در امر خیر مدرسهسازی است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: مدیران استان یزد نیز با اعلام حمایت قاطع از این پویش و اهدای بخشی از حقوق یا تخصیص مبالغی مشخص، همراهی خود را با این حرکت خداپسندانه نشان دادهاند که بیانگر عزم جدی آنان برای تحقق اهداف نهضت مدرسهسازی است.
کاظمی از اجرای ۹ پروژه فعال در قالب این رویداد خبر داد و افزود: شهروندان یزدی میتوانند با مراجعه به سامانه رسمی این طرح و انتخاب استان یزد، با هر میزان مشارکت مالی در ساخت و توسعه مدارس نقشآفرینی کنند؛ مشارکتی که علاوه بر تقویت زیرساختهای آموزشی، بهعنوان باقیاتالصالحات نیز محسوب میشود.
وی با تأکید بر اینکه «بساز مدرسه» فراتر از یک پروژه عمرانی، یک جریان فرهنگی برای نهادینهسازی فرهنگ مدرسهسازی است، افزود: یزد همواره به سرمایه اجتماعی بالا و مشارکت مثالزدنی مردم در امور خیر شناخته میشود و در این عرصه نیز پیشگام است.
کاظمی همچنین با اشاره به تأکید ویژه رئیسجمهور بر توسعه عدالت در فضاهای آموزشی گفت: در آغاز اجرای نهضت توسعه فضاهای آموزشی در استان یزد، ۱۲۹ پروژه تعریف شد که تاکنون ۳۰ مورد آن به بهرهبرداری رسیده است؛ ۳۰ پروژه دیگر نیز تا پایان امسال تکمیل خواهد شد و ۶۹ پروژه باقیمانده نیز تا پایان سال به بهرهبرداری میرسد.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در روز یکشنبه ۲۵ آبان، وی در پایان گفت: این آمارها نشاندهنده پیشرفت قابل توجه استان و عزم راسخ دستگاههای مسئول برای رفع کمبودهای حوزه آموزشی در یزد است.
انتهای پیام
















