نماینده مجلس: نهضت سوادآموزی در خراسان شمالی باید با جدیت دنبال شود

ایرنا/ بجنورد- ایرنا- نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه، سملقان و رازوجرگلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت جدیت در اجرای نهضت سوادآموزی گفت که با گذشت بیش از ۴۶ سال از انقلاب اسلامی باید این بخش تاکنون تقویت می شد و می طلبد در این زمینه بیشتر فعالیت شود.
به گزارش ایرنا، سید محمد پاکمهر روز یکشنبه در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی درباره افت معدل و نمرات دانشآموزان اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت بسیار مهم است و نباید تنها با یک آزمون سنجیده شود.
وی ادامه داد: آموزشها هنوز استاندارد لازم را ندارند و افت تحصیلی در وزارت علوم و آموزش و پرورش نباید موجب کاهش انگیزه تحصیلکرده ها شود.
نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه، سملقان و رازوجرگلان افزود: آموزش و پرورش رکن توسعه کشور است و باید مورد حمایت ویژه قرار گیرد تا اقدامات مثبت و هدفمند در این حوزه شکل گیرد.
وی اضافه کرد: مقطع ابتدایی مهمترین بخش آموزش و پرورش است و بیشترین توزیع اعتبارات و منابع باید به این مقطع اختصاص یابد.
پاکمهر یادآور شد: آمار تحصیلی خراسان شمالی با وجود محرومیتهای، همچنان از میانگین کشوری بالاتر است.
لزوم ثبتنام کودکان بازمانده از تحصیل
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی یز در ادامه افزود: در مجموع، هزار و ۲۲ کودک ۶ سال تمام در استان بازمانده از تحصیل هستند که ۳۸۵ نفر امسال ثبتنام کردهاند.
ملیحه یغمایی افزود: در گروه سنی ۷ تا ۱۱ سال، از هزار و ۲۹ کودک بازمانده، ۵۱۰ نفر معادل ۴۹.۶ درصد ثبتنام شدهاند که از این تعداد ۱۱۶ کودک استثنایی با معلولیت شدید ذهنی و جسمی هستند.
پوشش بالای دانشآموزی و موفقیتهای علمی
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در ادامه اظهار کرد: استان در جذب دانشآموزان از میانگین کشوری بالاتر است؛ پوشش دانشآموزی دوره ابتدایی ۹۸.۷ درصد و میانگین کشوری ۹۷.۶۵ درصد است.
علی متقیان بیان کرد: دانشآموزان استان در سه حوزه علمی، فرهنگی و ورزشی خوش درخشیدند و امسال علاوه بر کسب مدال جهانی توسط یک دانشآموز شیروان، سه مدال نقره و سه مدال برنز توسط دیگر دانشآموزان کسب شد.
وی افزود: در کنکور فنی، سه نفر رتبه زیر ۱۰ کسب کردند و ۲ مدرسه شیروان و بجنورد جزو ۱۰ مدرسه برتر در موفقیتهای المپیاد بودند، همچنین در استان ۱۶ مدرسه تکنفره داریم که نشاندهنده توجه ویژه به هر دانشآموز است.

















